«بازگشت پرستوها» به تالار حافظ شیراز رسید
کد خبر: 3344862
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

«بازگشت پرستوها» به تالار حافظ شیراز رسید

گروه هنر: معاون فرهنگی ارشاد فارس از برگزاری شب شعر و خاطره با عنوان «بازگشت پرستوها» و تجلیل از مهدی طحانیان آزاده سرافراز، که در اسارت حاضر نشد با خبرنگار بی حجاب مصاحبه کند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، بهاره شفیعی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهن و ارشاد اسلامی فارس امروز، 25 مرداد در جمع خبرنگاران ضمن تکریم فرا رسیدن 26 مردادماه، سالروز آزادی آزادگان سربلند ایران اسلامی و بازگشت قهرمانانه این دلاوران به خاک پاک مام میهن، گفت: این اداره‌کل با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس در نظر دارد برنامه شب شعر و خاطره‌ای را تحت عنوان «بازگشت پرستوها» با حضور جمعی از مسئولان استان، شاعران و آزادگان برگزار کند.
وی افزود: این برنامه فردا، 26 مرداد ساعت 17 با حضور شاعران برجسته استان فارس در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد که در آن شاعرانی چون احد ده بزرگی،عبدالرضا مروتی، فاطمه فاضلی، غلامرضا کافی، عبدالرضاکوهمال جهرمی، پروانه نجاتی، رضا قیصری و پرویزبیگی حبیب آبادی شاعری از تهران و شیراز اشعار خود را قرائت می‌کنند.
شفیعی ادامه داد: همچنین در این برنماه از مهدی طحانیان آزاده سرافراز که در اسارت حاضر نشد با خبرنگار بی حجاب مصاحبه کند، خاطره خواهیم شنید و در ادامه از وی تجلیل خواهد شد.
معاون فرهنگی ارشاد فارس با بیان اینکه در این برنامه روانستان درباره ادبیات اردوگاهی سخن خواهد راند و گروه موسیقی کر شیراز به اجرای برنامه خواهند پرداخت، گفت: اصولاً ادبیات مفهوم ذهنی است که در جستجوی بیرونی خود برای یافتن محسوس عینی مرتبط با آن مفهوم، خواه و ناخواه به آثار ادبی، اعم از (شعر، نظم و نثر) می‌رساند و به عبارتی دیگر آثار معین و متمایز ادبی چه نثر و چه شعر، همان عین ادبی یا مصداق خارجی مفهوم ذهنی ادبیات هستند.
وی با تاکید بر اینکه ادبیات اسارت که در اینجا به عنوان ادبیات اردوگاهی نام برده می‌شود، انسانی‌ترین وجه ادبیات دفاع مقدس است، تصریح کرد: هر نبردی در روز، ساعت و جغرافیای معینی، پایان می‌یابد ولی پرونده آن مختومه نمی‌شود و دامنه و ابعاد آن در طول تاریخ گسترده خواهد شد.
شفیعی با بیان اینکه پرداختن به این موضوع پس از چندین سال بعد از جنگ و آزادی آزادگان، آن هم در سالروز آزادی این عزیزان می‌تواند در احیای ادبیات دفاع مقدس به خصوص ادبیات اردوگاهی تاثیر مهمی داشته باشد، گفت: در این برنامه ضمن پرداختن و معرفی ادبیات اردوگاهی، شب شعر و خاطره نمایشگاه کتاب مربوط به کتاب‌هایی در زمینه آزادگان و نمایشگاه عکس آزادگان و کلیپ‌هایی مربوط به آزادگان برگزار می‌شود.

captcha