حوزه‌های علمیه و مراکز دینی بر اساس مبانی دینی برای دنیا تولید علم کنند
کد خبر: 3341166
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
حجت‌الاسلام پژمانفر:

حوزه‌های علمیه و مراکز دینی بر اساس مبانی دینی برای دنیا تولید علم کنند

گروه سیاسی: نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی فرصت مناسبی فراهم شده است تا سخنان معصومین(ع) را به مردم دنیا برسانیم و مراکز دینی و حوزه‌های علمیه نیز باید روان‌شناسی، جامعه شناسی و اقتصاد براساس مبانی دینی را تولید کنند و در اختیار همه دنیا قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته، 19 مردادماه در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) و وداع با شهدای غواص خط‌شکن که با حضور آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد حوزه علمیه مشهد در مسجد جامع حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه شهدا رفتند و خون خود را دادند تا به مردم دنیا بگویند راه نجات شما دین خدا و اسلام است، گفت: حرف انقلاب اسلامی هم معرفی اسلام ناب به عنوان راه نجات انسان ها است.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در جهت اسلام هراسی صورت می‌گیرد به دلیل ترس از گسترش این اسلام ناب است، با یادآوری جنایات گروه‌های تکفیری و داعش، تأکید کرد: اینکه چنین جنایاتی را به نمایش می‌گذارند برای این است که به مردم دنیا بگویند اسلام راه نجات نیست و اگر مسلمانان حاکم شوند چنین رفتارهایی با شما خواهند داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: گفته بودند مترو فرانسه به خاطر بمب گذاری داعش تعطیل است، اما این سؤال مطرح می‌شود، آیا دستگاه‌های امنیتی آنان توانایی و عرضه این را ندارد که از یک بمب‌گذاری مطلع شوند؟ حقیقت این است که این اقدامات با هماهنگی خود آن‌ها برای تخریب چهره اسلام ناب صورت می‌گیرد.

دین آمده است تا انسان‌ها را در دنیا و آخرت سعادتمند کند

وی با بیان اینکه دین آمده است که انسان‌ها هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند باشند، علت مشکلات فردی و اجتماعی در زندگی، مشکلات اقتصادی و ... را فاصله گرفتن از برنامه‌های دین دانست و توضیح داد: عقاید، اخلاق و احکام بخش‌های مختلف دین هستند و به عنوان مثال کسی که به خدا، معاد و حساب و کتاب و سؤال در قیامت اعتقاد دارد رفتارش با کسی که این باورها را ندارد، متفاوت است.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به برخی بداخلاقی‌های فردی و اجتماعی ادامه داد: یکی از مشکلات بشر و خیلی از پرونده‌هایی که در دادگستری تشکیل می شود به علت همین بد اخلاقی هاست، همچنین اثر وضعی دروغ، سلب اعتماد است و یا در بخش احکام اثر ربا که حرام شده است، تضییع حقوق دیگران و ظلم به مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) مبعوث شدند تا دستورات دینی برای سعادت دنیا و آخرت ما را بیاورند، اضافه کرد: پس از پیامبر(ص) بعد از اینکه افرادی بدون صلاحیت هدایت بر مسند دین تکیه زدند، با تحریف دین توسط بنی امیه و دیگران و فاصله گرفتن مردم از امامشان فقط ظاهری از دین باقی مانده بود و در واقع حاکمیت دین وجود نداشت و این اسلام جعلی و تحریف شده، دیگر توانایی جذب انسان ها و برقراری ارتباط با انسان ها و تاثیرعمیق در دل و جان آنها را نداشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با توضیح برخی تحریف‌های پس از پیامبر(ص) گفت: کار به جایی رسیده بود که روز چهارشنبه نماز جمعه می‌خواندند و ولید در کوفه در حال مستی نماز صبح را چهار رکعت خواند و گفته بود دو رکعت آن نماز دیروز بوده است و اگر بیشتر بخواهید هم می‌خوانم؛ حتی شیعیان هم از معارف محروم بودند مانند آن شخص که برای پرسیدن سؤال خود از امام صادق(ع) باید با لباس میوه فروش خدمت امام می‌رفت.

وی با اشاره به این حدیث از امام رضا(ع) با این مضمون که «اگر سخنان ما به مردم برسد از آن تبعیت می‌کنند چون این سخنان با روح و جان و ضمیر آنها ارتباط برقرار می‌کند»، به توضیح نقش امام صادق(ع) در احیای دین اشاره کرد و یادآور شد: هرکس به اسلام واقعی نه اسلام جعلی و تحریف شده و اسلامی که از عربستان می‌آید، چنگ بزند راه خود را پیدا خواهد کرد.

هرکس به اسلام گرایش پیدا می‌کند، مدیون امام صادق(ع) است

حجت‌الاسلام پژمانفر در رابطه با نقش امام صادق(ع) در زنده کردن معارف دینی، بیان کرد: تقریبا 66 هزار حدیث در اختیار ماست که 32 تا 33 هزار از این احادیث متعلق به امام صادق(ع) است همانگونه که یکی از اصحاب امام(ع) می‌گوید وارد مسجد که شدم 900 حلقه درس برپا بود که از کنار هر کدام می‌گذشتم حدیثی از امام صادق(ع) نقل می‌شد لذا امروز هم هرکس به اسلام گرایش پیدا می‌کند، مدیون امام صادق(ع) است.

وی اضافه کرد: فتح ایران توسط مسلمانان هم یک فتح فرهنگی بود زیرا عقاید، احکام و اخلاق اسلامی ایران را فتح کرد نه اینکه فتح ایران نظامی باشد چراکه در جنگ قادسیه که بزرگ‌ترین نبرد بود مسلمانان در چهار روز تا تیسفون تاختند که حتی با اسب تندرو هم نمی‌توان چهار روزه این مسافت را طی کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موج جدید اسلام گرایی و بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ما خودمان هنوز اول راه هستیم اما مهم، این گرایش به اسلام است که در بعضی کشورها 10، 15 میلیون هم جذب معارفی شده اند که از معصومین(ع) رسیده است.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی فرصت مناسبی فراهم شده است تا سخنان معصومین(ع) را به مردم دنیا برسانیم و مراکز دینی و حوزه‌های علمیه نیز باید روان‌شناسی، جامعه شناسی و اقتصاد براساس مبانی دینی را تولید کنند و در اختیار همه دنیا قرار دهند.

حجت‌الاسلام پژمانفر در ادامه اضافه کرد: آن‌ها که از اسلام‌گرایی در دنیا می‌هراسند، چوب لای چرخ انقلاب می‌گذارند و تحریم می‌کنند، نزاعشان بر سر مسائل هسته‌ای و حتی نظامی نیست بلکه دعوای آن‌ها بر سر عقاید و دین ما است.

captcha