اقامه نماز جمعه در ۲۵ نقطه استان یزد
کد خبر: 3337968
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

اقامه نماز جمعه در ۲۵ نقطه استان یزد

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد از برگزاری نماز جمعه در ۲۵ نقطه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، حجت الاسلام والملسلمین رضا شریفی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان شب گذشته دهم مردادماه در جمع خبرنگاران از برگزاری نماز جمعه در 25 نقطه استان خبر داد و افزود: تقاضای اقامه نماز جمعه در 4 نقطه دیگر استان نیز مطرح است که این درخواست‌ها در حال بررسی است.
وی این نقاط را خرانق، رستاق، مهدی‌آباد بهادران و نصراباد معرفی کرد و افزود: 25 امام جمعه دائم و 50 امام جمعه موقت اقامه نماز جمعه در سراسر استان را بر عهده دارند.
این مسئول گفت: 2 هزار نفر در ستاد برگزاری نمازهای جمعه استان مشغول ارائه خدمات به نمازگزاران جمعه هستند.
وی با اشاره به سابقه دیرینه اقامه نماز جمعه در استان افزود: استفاده از تریبون نمازجمعه برای تبلیغ و تخریب هر جناج و شخصیتی که برای انتخابات مجلس کاندیدا هستند، تخلف است.
شریفی گفت: اگر تخلفی از سوی ائمه جمعه سراسر استان مشاهده شود قطعا با اعلام به شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه کشور اعلام خواهد شد و در صورت لزوم برخورد می‌شود کمااینکه در سالهای گذشته برخوردهایی صورت گرفته است.
وی درباره مشکلاتی که برای اقامه نماز جمعه در بخش نیر اتفاق افتاده است نیز گفت: امام جمعه سابق بخش نیر در مجموع 54نماز جمعه ای که به عنوان امام جمعه نیر منتصب شده بود تنها 17 نماز را اقامه کرده بود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ادامه داد: ایشان به دلیل بیماری، امکان اقامت در بخش نیر را نداشتند و در قم ساکن بودند و در نهایت اعلام کردند که به دلیل نداشتن امکان اسکان در بخش نیر، توانایی امامت جمعه این بخش را ندارند.
وی افزود: معرفی ائمه جمعه جدید در این بخش با رفتارهای خلاف اخلاقی مواجه شد اما سرانجام قبل از ماه مبارک رمضان حکم امام جمعه جدید این بخش صادر شد و امام جمعه جدید هفته گذشته معرفی شد.

captcha