طرح ملی تلاوت قرآن در تمام استان‌های کشور گسترش یابد
کد خبر: 3331812
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
لاله افتخاری:

طرح ملی تلاوت قرآن در تمام استان‌های کشور گسترش یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی خواستار گسترش طرح ملی تلاوت قرآن کریم در تمام استان‌های کشور شد و گفت: در تمام استان‌ها نوجوانان مستعد قرآنی وجود دارد که باید آنان را به سمت فراگیری علوم قرآنی هدایت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم از طرح‌های موفقی است که سه دوره آن برگزار شده و باید در تمام استان‌ها فراگیر شود.

افتخاری اظهار کرد: در تمام استان‌ها نوجوانان علاقه‌مند و مستعد قرآنی وجود دارد که باید آنان را به سمت فراگیری علوم قرآنی راهنمایی و هدایت کرد.

وی طرح ملی تلاوت قرآن کریم را کمپین شناسایی و تربیت نوجوانان علاقه‌مند به تلاوت تخصصی قرآن دانست و ادامه داد: طرح ملی تلاوت قرآن کریم از هدف گذاری مهمی برخوردار بوده و محور آن نوجوانان مستعد است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ارتقای طرح ملی تلاوت قرآن کریم باید از ظرفیت آموزش و پرورش و بسیج بهره گرفت، افزود: این دو نهاد تأثیرگذار می‌توانند در شناسایی نوجوانان مستعد و علاقه‌مند در مناطق شهری و روستایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم را یاری دهند.

وی در خصوص اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم در قشم و کیش برای نخستین‌بار گفت: اجرای طرح مذکور دراین دو شهر توریستی و گردشگری با توجه به بافت سکونتی آن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تأثیرگذاری مطلوبی خواهد داشت.

افتخاری افزود: با توجه به اینکه در این دو شهر مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کنارهم زندگی می‌کنند، طرح مذکور عاملی برای وحدت بیشتر، همگرایی و گسترش فرهنگ قرآنی خواهد شد.

captcha