اجرای طرح «کوچه‌گردان‌های عاشق» در محلات محروم خرم‌آباد
کد خبر: 3325362
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
پاکدل خبر داد:

اجرای طرح «کوچه‌گردان‌های عاشق» در محلات محروم خرم‌آباد

گروه اجتماعی: مسئول مؤسسه خیریه باب‌الحوائج(ع) خرم‌آباد از اجرای طرح «کوچه‌گردان‌های عاشق» همزمان با الیالی قدر در مناطق محروم خرم‌آباد از جمله گل‌سفید، فلک‌الدین و علی‌آباد خبر داد.

رسول پاکدل، مسئول مؤسسه خیریه باب‌الحوائج(ع) خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با طرح «کوچه گردان‌های عاشق»، گفت: این طرح  در شب‌های قدر در محلات محرومی مانند گل‌سفید، فلک‌الدین و علی‌آباد اجرا می‌شود.
وی با بیان این‌که کمک‌های  این طرح از طریق پایگاه‌های مقاومت در سطح شهرستان جمع‌آوری می‌شود، افزود: در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حدود 350 کیلو برنج، 200 عدد مرغ، 350 کیلو روغن، 350 بسته ماکارونی، 350 بسته رطب توزیع شد و از ابتدای ماه رمضان نیز هر شب حدود سه هزار پرس غذای گرم نیز توزیع شده است.
مسئول مؤسسه خیریه باب‌الحوائج(ع) خرم‌آباد با اشاره به این‌که حدود 180 خانواده مددجو در این مؤسسه پرونده دارند، بیان کرد: کمک‌ها به این مؤسسه از طریق هیئات مذهبی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و دیگر سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود.
وی در رابطه با برنامه‌های این مؤسسه، عنوان کرد: برپایی سفره‌های افطار، برنامه‌های ویژه شب قدر، کلاس‌های آموزشی مسائل بهداشتی، ویزیت رایگان محرومان از طریق جامعه پزشکی با اعزام تیم پرشکی به مناطق محروم انجام می‌شود.
پاکدل خاطرنشان کرد: کلاس‌های شناسایی آسیب‌های اجتماعی، خرید لوازم‌التحریر در ابتدای مهرماه، گفتمان‌های دینی و مذهبی، کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد و کارگاه‌های مهارت‌های زندگی برگزار می‌کنیم.
وی با بیان این‌که کلاس‌های اوقات فراغت در این مؤسسه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مؤسسه 9 پایگاه اوقات فراغت راه‌اندازی کرده است و به‌عنوان مؤسسه مردم نهاد فعال در زمینه اوقات فراغت نیز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان شناخته شده است.
مسئول مؤسسه خیریه باب‌الحوائج خرم‌آباد با اشاره به این‌که اردوهای سیاحتی و زیارتی نیز به‌صورت رایگان توسط این مؤسسه  برگزار می‌شود، گفت: اردوهای زیارتی به منطقه شلمچه، مرقد امام خمینی(ره)، قم ـ جمکران، امامزاده صالح(ع)، شاه عبدالعظیم و سفر‌های سیاحتی هفت چشمه، بیشه یا پارک جنگلی را داریم.

captcha