پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی
کد خبر: 3322360
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود؛

پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی

گروه اجتماعی: مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری جلسات پاسخگویی به سؤالات شرعی برای زائران غیرایرانی ویژه ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید محمد جواد هاشمی‌نژاد، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: جلسات پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران غیرایرانی ویژه ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی عنوان کرد: ایجاد مراکز و مؤسسات پاسخگو به جوانان و هدایت صحیح آنان به سمت پاسخ‌های درست، علمی و منطقی می‌تواند موجب تقویت باورهای دینی، رفع شبهات اعتقادی و حتی گرایش پیروان سایر ادیان به دین اسلام و جلوگیری از انحراف مسلمانان شود.

وی گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان، زائرانی با ملیت‌های مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی توانسته است با پاسخگویی به سؤالات و احکام شرعی، بستر و فضای مناسبی را برای رشد و شکوفایی افکار ناب این گروه از زائران فراهم کند تا این افراد با هر فکر و نظری بتوانند آزادانه سؤالات خویش را مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

هاشمی‌نژاد ابراز کرد: پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان احکام شرعی و پاسخگویی حضوری و تلفنی ویژه زائران عرب، آذری، انگلیسی و اردو زبان از جمله فعالیت‌های این اداره در ماه مبارک رمضان است.

وی به تشریح فعالیت‌های بخش پاسخگویی به سوالات شرعی در ماه آسمانی خدا پرداخت و عنوان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، رواق دارالرحمه و مقبره شیخ حرعاملی از ساعت 9 تا 13 و رواق غدیر و اتاق 40 سردرب شرقی حرم مطهر رضوی صبح و عصر پاسخگوی سؤالات شرعی زائران غیرایرانی خواهند بود.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به بیان احکام شرعی ویژه زائران غیر ایرانی در ماه مبارک رمضان افزود: همه روزه در ایام ماه مبارک زائران عرب زبان می‌توانند صبح و بعد از ظهر در رواق‌های دارالمرحمه و غدیر از حضور اساتید استفاده کنند و احکام شرعی را فرا گیرند.

وی اردوزبانان را گروه دیگری از تشرف یافتگان به حرم مطهر رضوی ذکر کرد و گفت: هر روز در این ایام، زائران اردوزبان قبل از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشاء، در رواق‌های کوثر و دارالرحمه حرم مطهر رضوی از بیان احکام شرعی بهره‌مند می‌شوند، همچنین آذری زبانان نیز در ساعات 10 و 17 در رواق‌ غدیر می‌توانند از بیان احکام شرعی که ویژه آنان برگزار می‌شود، استفاده کنند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به پاسخگویی حضوری و تلفنی به زائران غیرایرانی ابراز کرد: زائران عرب زبان می‌توانند از ساعت 7 تا 19 در رواق‌ مبارکه دارالرحمه حرم مطهر رضوی با مراجعه حضوری به این مکان‌ یا به صورت تلفنی به پاسخ‌ سؤالات دست یابند.

captcha