تدوین اساسنامه طرح «ورزش در سایه قرآن و عترت»/هنوز نتوانستیم با فوتبالیست‌ها ارتباط بگیریم
کد خبر: 3322114
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
مسئول توسعه فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه:

تدوین اساسنامه طرح «ورزش در سایه قرآن و عترت»/هنوز نتوانستیم با فوتبالیست‌ها ارتباط بگیریم

گروه اجتماعی: مسئول توسعه فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه عنوان کرد: طرح ورزش در سایه قرآن و عترت در حال تنظیم اساس‌نامه برای ورزشکاران است.

محمدرضا اشکذری مسئول توسعه فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،  خراسان رضوی با موسسه ما امضا شده قرار است طرح ورزش در سایه قرآن برای تمام ورزش کاران استان اجرایی شود.

اشکذری با بیان اینکه  امروز علاوه بر این 255  پایگاه نهج البلاغه در مساجد را داریم ادامه داد: در طرح ورزش در سایه قرآن وعترت یک روز در هفته را ورزشکاران به خواندن قرآن و حمکت‌ها و مباحث نهج‌البلاغه می‌پردازند.

وی اظهار کرد: هدف ما این نیست مثل حسینیه و مساجد قرآن‌خوانی داشته باشیم بلکه هدف ما این است که جوانان را با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا و بین جوانان ورزشکار و قرآن و عترت انس و الفت به وجود آوریم.

مسئول توسعه فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه گفت: این طرح از طرف سازمان تبلیغات کشور و دارالقرآن کشور و وزارت ورزش مورد اقبال قرار گرفته و در درحال اجرا است.

استقبال خوب رزمی‌کاران از این طرح

وی اظهار کرد: در حال حاضر در رشته‌های رزمی هفته‌ای یک نوبت قرآن‌ها چیده می شود و هرکس یک صفحه از قرآن را تلاوت می‌کند و یک روز نیز  بخشی از سخنان امیرالمومنین(ع) یا حمکتی از ایشان خوانده می‌شود.

هنوز نتوانستیم با فوتبالیست‌ها ارتباط بگیریم

اشکذری با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که ما دنبال آن هستیم برگزاری قرآن‌خوانی و ارتباط فوتبالیست‌ها با قرآن است اظهار کرد: متاسفانه تاکنون نتوانستیم ارتباط بین فتوبالیست‌ها با این طرح را اجرایی کنیم که با تدوین این اساس نامه امیدواریم این ارتباط به وجود آید.

وی با در خواست از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خواستار برگزاری جلسات قرآن برای فوتبالیست‌ شد افزود: همان طور که برای رشته‌های رزمی و زورخانه‌ای این برنامه در حال برگزاری است می‌تواند برای سایر رشته به خصوص فوتبال نیز این کار صورت گیرد.

مسئول توسعه فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه بیان کرد: طبق اساس‌نامه رسمی که بین ما و معاونت ورزش و جوانان تنظیم شده قرار شده است طرح ورزش در سایه قرآن اساس‌نامه رسمی نوشته شود.

وی عنوان کرد :در حال حاضر حدود 20 سال است که برای غربت‌زدایی از قرآن و نهج‌البلاغه کار فرهنگی و تبلیغی را در سراسر کشور اجرا می کنیم.

اشکذری بیان کرد: در نیمه ماه رمضان  امسال گود روباز 5000 نفری بردسکن که نمونه گود روباز کشوری است در جشن  امام حسن مجتبی(ع) افتتاح خواهد شد و در این گود قرآن‌خوانی خواهیم داشت.

وی ابرازکرد: در ماه رمضان ما جلسات قرآن داریم که یک شب آن را به عنوان شبی با قرآن در کل استان برای ورزشکاران برگزار می‌کنیم.

captcha