همایش حافظان قرآن خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3311347
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
با حضور سلیمی و بحرالعلوم؛

همایش حافظان قرآن خوزستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش حافظان کل قرآن کریم استان خوزستان روز ۲۰ خرداد‌ماه با حضور عباس سلیمی و محمدمهدی بحرالعلوم برگزار می‌شود.

قاسم مقدمی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از برگزاری همایش حافظان کل قرآن کریم استان خوزستان خبر داد و گفت: این همایش چهارشنبه 20 خرداد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش با حضور حافظان کل قرآن کریم استان خوزستان همراه است، به اهداف برگزاری آن پرداخت و گفت: همایش حافظان قرآن با هدف توجیه حافظان کل قرآن کریم، آشنایی با روش‌های اصولی حفظ قرآن و تلاوت و آموزش شاخص های تخصصی حفظ برگزار می‌شود.

مقدمی بیان کرد: حافظان کل قرآن کریم از ظرفیت‌های استان محسوب می‌شوند و به منظور بهره‌مندی از توانایی‌های آنها و انتقال این دانش و محفوظات به دیگر فراگیران حفظ قرآن کریم از دیگر اهداف این همایش محسوب می‌شود.

مقدمی تصریح کرد: در حال حاضر 54 حافظ قرآن کریم در استان خوزستان دارای مدرک تخصصی از درجه یک تا درجه سه هستند اما با توجه به ظرفیت پذیرش در این همایش از همه حافظان قرآن از 20 جزء به پایین‌تر خودداری شده است.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود 150 حافظ قرآن کریم خانم و آقا در این همایش حضور خواهند یافت.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: همایش حافظان کل قرآن کریم در سه کارگاه آموزشی تدوین شده است؛ عباس سلیمی کارگاه «اخلاق قرآنی» را برگزار می‌کند که در آن از آداب تلاوت و لزوم تزکیه نفس جامعه قرآنی سخن به میان خواهد آمد. کارگاه «حفظ قرآن کریم» با هدف ایجاد انگیزه را محمدمهدی بحرالعلوم اداره خواهد کرد و همچنین حجت‌الاسلام محمدحسین بلک نیز آشنایی با ترجمه و مفردات قرآنی را در کارگاهی دیگر برپا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حسینیه امام رضا(ع) اهواز میزبان این همایش حفظ قرآن کریم خواهد بود، ادامه داد: در حال حاضر هیچ نمونه و الگویی برای اداره کلاس‌های حفظ قرآن کریم وجود ندارد اما در این همایش نکات اساسی مدیریتی جلسات حفظ قرآن کریم مطرح خواهد شد تا حافظان به گونه سنتی به پرروش حافظان قرآن کریم بپردازند چراکه معتقدیم شکل سنتی تربیت حافظ با کیفیت بشتری نتیجه خواهد داشت.

مقدمی بیان کرد: ساعت 8 همایش حافظان کل قرآن کریم استان خوزستان آغاز خواهد شد که هر یک از کارگاه‌ها به مدت یک تا یک ساعت و 30 دقیقه برگزار می شود.

captcha