حضور بیش از ۲۶۰ حافظ خوزستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی/ اختصاص بیشترین سهم به حافظان کل
کد خبر: 3275670
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

حضور بیش از ۲۶۰ حافظ خوزستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی/ اختصاص بیشترین سهم به حافظان کل

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به حضور بیش از ۲۶۰ حافظ خوزستانی در دهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، گفت: بیشترین سهم این شرکت‌کنندگان مربوط به حافظان کل قرآن کریم بوده است.

قاسم مقدمی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: آزمون دهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم 18 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در حسینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد.

وی گفت: در این آزمون 265 حافظ قرآن کریم از سراسر استان خوزستان شرکت داشتند که بیشترین سهم این شرکت‌کنندگان مربوط به حافظان کل قرآن کریم بوده است.

مقدمی با بیان اینکه این آزمون در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم تدوین شده است، گفت: از محاسن برگزاری این دوره از آزمون رعایت نظم و انضباط و تأکید بر برگزاری به موقع آن و انعطاف اندک در عدم حضور به موقع شرکت‌کنندگان مگر در موارد خاص بود که با اعتراض بسیار اندک شرکت‌کنندگان مواجه بود.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: با توجه به آنکه محل برگزاری آزمون در حسینیه امام رضا(ع) اهواز بوده است،  همکاری مطلوبی در این زمینه مشهود بوده است و از فضای آن بهره لازم برده شد که همه شرکت‌کنندگان نیز از نحوه برگزاری آزمون رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه نتایج مرحله کتبی دهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد، افزود: منتخبان این مرحله کتبی آزمون که حائز 70 درصد نمره شوند می‌توانند در مرحله شفاهی حضور یابند.

مقدمی عنوان کرد: مرحله شفاهی آزمون نیز با حضور نماینده سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار می‌شود.

captcha