ثبت‌نام بیش از ۴۰۰ معتکف خراسان رضوی در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3274456
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

ثبت‌نام بیش از ۴۰۰ معتکف خراسان رضوی در طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیش از ۴۴۳ معتکف خراسان رضوی طی ایام اعتکاف در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی ، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، همزمان با ایام اعتکاف رجب المرجب، پایگاه‌های ثبت‌نام طرح حفظ در چند شهرستان خراسان رضوی فعال بود که طی ایام اعتکاف با توضیح جزئیات طرح بین معتکفان از علاقه‌مندان ثبت‌نام به عمل آمد.

بنابر این گزارش، در ایام اعتکاف بیش از 443 معتکف خراسانی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کردند که بیشترین آمار ثبت‌نام‌کنندگان مربوط به شهرستان سبزوار با تعداد 150 نفر بوده است.

همچنین در پایگاه‌های ثبت‌نامی مشهد 103 و کاشمر 100 نفر از علاقه‌مندان به حفظ قرآن در این طرح ثبت‌نام شده‌اند، علاوه بر این در ایام البیض در مساجد شهرستان گناباد نیز تعداد 50 نفر جهت شرکت در کلاس‌های حضوری طرح ملی حفظ ثبت‌نام کردند.

این گزارش می‌افزاید، آمار ثبت‌نام‌کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مراسم اعتکاف شهرستان تایباد 22 نفر و شهرستان تربت‌‍حیدریه 11 نفر اعلام شده است که تعداد هفت نفر از بانوان معتکف در مسجد روستای چشام داورزن نیز در طرح غیرحضوری حفظ قرآن کریم حضور خواهند داشت.

در ایام اعتکاف دو نیکوکار از شهرستان کلات جهت ایجاد وقف جدید ویژه معتکفان در شهرستان اعلام آمادگی کردند، علاوه بر این 12 محفل نورانی انس با قرآن کریم در ایام اعتکاف ویژه معتکفان هشت مسجد مشهد، یکی از بندهای زندان وکیل آباد مشهد، مساجد جامع ابرده، طرقبه و مسجد جامع شاندیز برگزار شده است.

captcha