لزوم تخصیص اعتبار برای آسفالت جاده دسترسی به امامزاده ابراهیم(ع)
کد خبر: 3172276
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
بخشدار نورآباد خواستار شد:

لزوم تخصیص اعتبار برای آسفالت جاده دسترسی به امامزاده ابراهیم(ع)

گروه اجتماعی: خسروپور، تخصیص اعتبار از محل اعتبارات گردشگری برای آسفالت جاده دسترسی به امامزاده ابراهیم را ضروری دانست و بیان کرد: آسفالت این مسیر ارتباطی زمینه تبدیل شدن این منطقه به قطب گردشگری در شهرستان دلفان را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، هر ساله خیل عظیمی از مردم استان لرستان و استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سایر نقاط کشور دل به آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) سپرده و برای دیدار و زیارت این بارگاه مقدس رنج سفر را به جان خریده و راهی دیار دلفان می‌شوند که البته با مشکلاتی از جمله نبود راه مناسب و امکانات رفاهی و اقامتی مواجه هستند.
یکی از مشکلات عمده این زیارتگاه نبود راه آسفالت است که در سال گذشته قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء کار آسفالت ۳۵ کیلومتر از این مسیر را انجام داد.
وجود بارگاه مقدس امامزاده ابراهیم(ع) در کنار طبیعت اعجاب‌انگیز منطقه؛ تلفیقی از فرهنگ و طبیعت را در کنار هم به زیبایی هر چه تمام‌تر پدید آورده است و در صورت همت مسئولان این منطقه می‌تواند به عنوان قطب گردشگری مذهبی و تفریحی در سطح کشور معرفی شود تا ضمن آشنایی بیشتر مردم با این امامزاده مقدس، زمینه اشتغال‌زایی و توسعه منطقه نیز فراهم شود.
ابوالقاسم خسروپور، بخشدار مرکزی نورآباد، در جمع خبرنگاران در این رابطه، گفت: این مسیر ارتباطی که ۶۵ کیلومتر طول دارد تا روستای کن‌خان آسفالت شده است و ۲۵ کیلومتر آن فاقد جاده دسترسی است .
وی اظهار کرد: این درحالی است که این محور در مناطق جنگلی شهرستان دلفان واقع شده است که دارای جاذبه‌های طبیعی بکر و دست نخورده‌ای است که علاقمندان و گردشگران می‌توانند علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی به زیارت امام‌زاده ابراهیم(ع) نائل شوند.
وی با اشاره به این‌که آسفالت این محور ارتباطی علاوه‌بر دسترسی علاقه‌مندان به مکان زیارتی امامزاده ابراهیم(ع)، زمینه رفاه و تردد آسان اهالی ۳۰ روستای شهرستان دلفان را نیز فراهم می‌کند، عنوان کرد: به سبب نبود جاده دسترسی مناسب اهالی ۳۰ روستای این مسیر در فصل زمستان برای رفت و آمد و درمان بیماران خود با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند که متأسفانه در برخی موارد شاهد مرگ بیماران منطقه بوده‌ایم.
خسروپور، تخصیص اعتبار از محل اعتبارات گردشگری برای آسفالت این مسیر را ضروری دانست و بیان کرد: آسفالت این مسیر ارتباطی موجب شکوفایی منطقه میربگ جنوبی می‌شود و زمینه تبدیل شدن این منطقه به قطب گردشگری در شهرستان دلفان را فراهم می‌کند.

captcha