اختصاص فصل مستقل با موضوع خانواده در برنامه ششم توسعه خراسان رضوی
کد خبر: 2988453
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
ارکانی عنوان کرد:

اختصاص فصل مستقل با موضوع خانواده در برنامه ششم توسعه خراسان رضوی

گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی از فصلی مستقل با موضوع خانواده در برنامه ششم توسعه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، احسان ارکانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی ظهر امروز، 24 اسفندماه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان از فصلی مستقل با موضوع خانواده در برنامه ششم توسعه استان خبر داد و گفت: کمیته‌های مشارکت زنان و تحکیم بنیان خانواده موظف هستند اقدامات انجام شده در راستای تدوین برنامه ششم توسعه خود را تا پایان هفته جاری به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ضمن ارزیابی گزارش کمیته تحکیم بنیان خانواده استان به ریاست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بیان کرد: تمام دستگا‌ه‌های اجرایی استان باید گزارشی از امکانات خود برای کمک به اتحادیه زنان را تدوین و به دفتر زنان و خانواده استانداری استان ارسال کنند.

ایجاد بازارچه‌های فصلی و دائمی با هدف اشتغال‌زایی برای بانوان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های فصلی و دائمی با هدف اشتغال‌زایی برای بانوان امری ضروری است که مسئولان باید به این امر نگاهی ویژه داشته باشند.

وی در این نشست به بررسی گزارش کمیته مشارکت زنان با مسئولیت اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در حوزه اقدامات صورت گرفته در قالب برنامه پنجم توسعه پرداخت و گفت: باید با احصا مشکلات موجود، زمینه رفع آن‌ها در تدوین برنامه ششم توسعه فراهم شود.

ارکانی بیان کرد: اعضا باید عملکرد خود در سال 93 را تا نیمه فروردین‌ماه برای ارزیابی به دبیرخانه ارسال و پیشنهادات خود را برای دستور کارهای سال آینده کمیته زنان و خانواده نیز ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه از 21 فروردین‌ماه سال 94 هفته بزرگداشت مقام زن آغاز می‌شود، ابراز کرد: تمامی نهادهای دولتی موظف به مشارکت فعال برای اجرای برنامه‌هایی در این ایام هستند.

captcha