تشویق از تنبیه در کلاس‌های قرآنی پیشی بگیرد
کد خبر: 2917704
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
حافظ اهل سنت قرآن:

تشویق از تنبیه در کلاس‌های قرآنی پیشی بگیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: برای جذب کودکان و نوجوانان به‌سمت کلاس‌های قرآنی شایسته است که در این کلاس‌ها تشویقات از تنبیهات پیشی بگیرد.


مولوی محمدعمر عاشوری، حافظ اهل سنت قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: در یک کلاس قرآنی حتماً باید نظمی که لازمه برگزاری کلاس است رعایت شود اما سخت‌گیری‌ها در این امر نباید به حدی باشد که جوان یا نوجوان ما را از فعالیت‌های قرآنی دور کند و به‌جای اینکه به سمت انس با قرآن برود، از این برنامه‌ها فاصله گیرد.



مدرس حوزه الصدیق بیرجند ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در کلاس‌های قرآنی و فعالیت‌های مرتبط با آن باید مدنظر قرار گیرد، داشتن برنامه جامع است که این برنامه به‌صورت دقیق برای نواجوان و جوانی که قصد قرآن‌آموزی دارد تبین شود.



عاشوری عنوان کرد: از جمله مواردی که قرآن‌آموز را در کلاس قرآنی و ادامه فعالیت‌هایش ثابت قدم نگه می‌دارد این است که معلم قرآن خود به آنچه که می‌گوید عمل کند و زیربنای فعالیت‌های قرآنی این است که بانی خود اهل اخلاص باشد و کار را فقط برای رضای پروردگار انجام دهد.



وی با اشاره به ضرورت ارتباط معلم و مربی با جوان و نوجوان بر اساس اخلاق اسلامی اظهار کرد: معلم قرآن در شیوه تدریس کلاس باید مراعات فرهنگ‌های مختلف را بنماید.



مدرس حوزه الصدیق بیرجند بیان کرد: در محیط‌های شهری که دانش آموز با وسائل سمعی و بصری ارتباط دارد و با محیط‌های کلاسی آشنا است شیوه‌های سنتی تدریس قرآن کار ساز نیست و باید از روش‌های روز در آموزش قرآن استفاده نمود.



وی یادآور شد: البته در برخی از محیط‌های کوچکتر که تدریس سنتی هنوز مورد پذیرش مردم است می‌توان از روش تدریس سنتی نیز استفاده نمود.

captcha