انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از اهداف اعزام راهیان نور است
کد خبر: 2914388
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
سردار رجبی:

انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از اهداف اعزام راهیان نور است

گروه سیاسی: فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه سفر راهیان نور متفاوت از سایر سفرها و یک سفر معنوی، ارزشی و فرهنگی است، گفت: حفظ و انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان از اهداف راهیان نور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سردار محمدحسین رجبی،  پیش از ظهر امروز در مراسم اعزام کاروان دانشجویی راهیان نور استان کردستان اظهار کرد: ما با افتخار از شهدا دعوت می‌کنیم چراکه دینی از آنان بر گردن داریم که باید همواره یاد و خاطره شهدا را بر زبان جاری سازیم.
وی خطاب به دانشجویان زائر راهیان نور گفت: این سفر با سفرهای دیگر متفاوت است چون این یک سفر معنوی، ارزشی و فرهنگی است هرچند که در مدت چهار روز زمان سفر آن همه عظمت دوران دفاع مقدس و جبهه‌های نور در منطقه جنوب بیان نمی‌شود ولی باز هم برای این مدت کم خوب است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر کردستان اضافه کرد: دراین برهه زمانی کشور ایران اسلامی در حوادث پرتلاطم دنیا در منطقه با عظمت و با اقتدار و متمایز از بقیه کشورهای اسلامی است.

وی تصریح کرد: اینکه مشاهده می‌شود حربه دشمنان مانند گذشته کارساز شده است این است که دشمن نیروهای مزدور را به میدان فرستاده که با قرائت دروغین از دین علیه دین استفاده می‌کنند. به نام دین مسلمان را می‌کشند و بر این جنایات خود به عنوان یک وظیفه دینی افتخار می‌کنند که می‌طلبد ما بیشتر از گذشته در این ارتباط هوشیار باشیم.
سردار رجبی به تفاوت ایران با سایر کشورهای اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: تفاوت بین ایران و کشورهای الجزایر سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهایی که مورد تاخت و تاز سربازان مزدور و جنایتکار استکبار قرار گرفته است در فداکاری رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس داشت که با عزمت ایستادند و افتخارآفرینی می‌کردند.
وی اعلام کرد: مردم مؤمن و موقعیت‌شناس کردستان با جان، مال و خون فرزندان خود از مرزهای کشور در این خطه از ایران اسلامی دفاع کردند و دشمنان چنین موضوعی را برنتابیدند لذا با رژیم بعث عراق هم‌نوا شدند که در طول 8 سال دفاع مقدس صدماتی را به مردم این منطقه وارد کردند.
رجبی بیان کرد: مردم استان کردستان در این مسیر در دفاع از نظام اسلامی و آنچه که به نام ایران قرن‌ها به آن افتخار می‌کنیم و ارزش‌های والای اسلام عزیز با تقدیم جان خود دفاع کردند که این نهایت ایثار و فداکاری است.
وی عنوان کرد: اکنون که ما بهره‌مند از این فضای امن ایجاد شده در منطقه هستیم نتیجه فداکاری خون شهدا است و ما در برابر آنها و خانواده معظمشان سر تعظیم فرود می‌آوریم.
فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: این افتخاری برای مردم ایران اسلامی است که جمهوری اسلامی در عرصه جهانی تأثیرگذار بوده و می‌تواند در حل مناقشات حرفی برای گفتن داشته باشد و این به عظمت و فداکاری شهیدان برمی‌گردد.
وی اضافه کرد: نه تنها بسیجیان بلکه کسانی که علاقمند به این کشور هستند این عظمت را آفریدند که با هیچ قدرتی دشمنان نمی‌توانند به فکر توطئه برای کشور عزیزمان باشند چون آنها واقعیت‌های موجود جامعه ما را می‌دانند، به گفته سردار رجبی اگر دشمنان بدانند که ما در باورها و قدرت ضعف داریم کوچک‌ترین رحمی به ما نمی‌کنند اما چون می‌دانند جوانان ما در صورت نیاز مانند شهدای خود در 8 سال دفاع مقدس به صورت تمام قد از کشور دفاع خواهند کرد.
فرمانده سپاه کردستان یادآور شد: این قدرت بازدارندگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جایگاهی امن و آرام برای استفاده مردم کشور و الهام‌بخش برای دیگران مبدل کرده است.

captcha