ظرفیت‌های کردستان در حوزه گردشگری به خوبی معرفی شود
کد خبر: 2913158
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

ظرفیت‌های کردستان در حوزه گردشگری به خوبی معرفی شود

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ما باید با ساماندهی مراکز اقامتی شخصی شیوه معماری بومی، فرهنگ و هنجارهای بومی و توانمندی‌های محلی کردستان را معیار پذیرای گردشگران قرار دهیم و این ظرفیت‌ها باید به‌خوبی معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علیرضا آشناگر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در نشست بررسی دستورالعمل ارتقای امنیت گردشگران خارجی که روز گذشته، 9 اسفندماه در استانداری کردستان تشکیل شد، اظهار کرد: گردشگری یک صنعت است و باید هم دولت و هم مردم زمینه توسعه این صنعت را فراهم کنند.
وی افزود: گردشگری می‌تواند یکی از منابع درآمدی با ظرفیت بالا باشد و کردستان با توجه به ظرفیت‌های طبیعت گردی، غار‌نوردی، تاریخی و بازارچه‌های مرزی زمینه‌های زیادی برای پذیرش گردشگر دارد و باید به آنها به دیده فرصت نگریست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: متأسفانه آنچنان که باید و شاید در گذشته ظرفیت‌های گردشگری خارجی کردستان همچون استان‌های دیگر مورد توجه قرار نگرفته است.
وی بیان کرد: بسیاری از گردشگران خارجی برای اقامت در هتل‌های مجلل به کردستان نمی‌آیند بلکه ما باید با ساماندهی مراکز اقامتی شخصی شیوه معماری بومی، فرهنگ و هنجارهای بومی و توانمندی‌های محلی کردستان را معیار پذیرای گردشگران قرار دهیم.
آشناگر تصریح کرد: استان کردستان و ظرفیت‌هایش باید به‌خوبی معرفی شوند و این ممکن نیست مگر با ارتقای فرهنگ گردشگری،‌ چرا که در استان‌هایی مثل اصفهان و شیراز مردم خود به صنعت گردشگری و ابزارهای لازم برای جذب گردشگر آشنایی پیدا کرده‌اند.
وی بیان کرد: سال گذشته حدود دو میلیون نفر گردشگر از استان بازدید کرده‌اند و این ظرفیت بالا مستلزم یک برنامه‌ریزی اقتصادی برای گردشگری پایدار است که باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تأکید کرد: بسیاری از گردشگران خارجی برای اقامت در هتل‌های مجلل به کردستان نمی‌آیند بلکه ما باید با ساماندهی مراکز اقامتی شخصی شیوه معماری بومی، فرهنگ و هنجارهای بومی و توانمندی‌های محلی کردستان را معیار پذیرای گردشگران قرار دهیم.
وی عنوان کرد: در شهرها و روستاهای هدف گردشگری، باید سایت‌ها و مراکز ارزشمند برای عرضه به گردشگران رائه شود  زیرا با رونق اقتصاد در مناطق زیبای روستایی کردستان، توسعه روستایی نیز رونق می‌گیرد.
آشناگر منظور از ارتقای امنیت گردشگر را امنیت روانی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مرتبط در ایام عید دفاتر خود را در مرز باشماق با نیروهای توانمند و آشنا به زبان‌های خارجی مجهز کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین با اشاره به  آمارهای متفاوت ورود گردشگر به استان، از میراث فرهنگی کردستان خواست من بعد این آمارها را از دستگاه‌های مربوطه اخذ و در کارگروه مربوطه تحلیل کند تا ضعف‌ها و قوت‌ها شناسایی شود.
وی افزود: متأسفانه سازمان‌های غیردولتی در امور گردشگری زیاد فعال نیستند و باید همت کنند تا موانع پیشروی این صنعت برداشته و توانمندی‌های کردستان در سطح جهانی معرفی شود.
به گفته آشناگر منظور از ارتقای امنیت گردشگر خارجی تأمین و ارتقای امنیت روانی وی است و‌گرنه خوشبختانه به‌دلیل اصالت فرهنگی و تمدنی که در کشور ما وجود دارد هیچگاه شاهد تعدی و تعرض و تهدید علیه گردشگران نبوده‌ایم.
وی یکی از سیاست‌های اصلی دولت را در کردستان توسعه گردشگری سلامت عنوان کرد و یادآور شد: کردستان ظرفیت بالایی در حوزه توریسم درمانی دارد.

captcha