ورود ۳۰۰ مربی قرآن به آموزش و پرورش فارس/ اجرای طرح انشای نماز به زبان انگلیسی
کد خبر: 2878030
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
نظری خبر داد:

ورود ۳۰۰ مربی قرآن به آموزش و پرورش فارس/ اجرای طرح انشای نماز به زبان انگلیسی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از ورود۳۰۰ مربی متخصص قرآن به این اداره‌کل در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، دوم اسفند‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: آموزش و پرورش فارس در ترویج فرهنگ قرآنی تلاش مضاعفی را دنبال و در این راستا برنامه‌های مختلفی را پیگیری می‌کند.

وی از تزریق 300 مربی قرآن به آموزش و پرورش فارس در سال گذشته خبر داد و افزود: این تعداد مربی، تخصصشان قرآن کریم است ضمن اینکه دوره‌های مختلف قرآنی نیز برای معلمان این دروس برگزار کردیم.

شناسایی استعدادهای قرآنی در آموزش و پرورش فارس

نظری با بیان اینکه به وسیله ارائه کتب تخصصی در جهت ارتقای سطح دانش به کاربرد آموزه‌های قرآنی نیز اقداماتی در آموزش و پرورش فارس انجام دادیم، گفت: تلاش کردیم تا به وسیله اجرای برنامه‌های فوق برنامه، استعدادهای قرآنی را شناسایی و به‌صورت خاص آن‌ها را پرورش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در ادامه به برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: این مسابقات در 9 رشته و 5 مرحله در استان فارس برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن دانش‌آموزی در 5 مرحله در فارس برگزار می‌شود

وی با یادآوری اینکه این مسابقات در سراسر کشور در 4 مرحله برگزار می‌شود، گفت: به دلیل وضعیت جغرافیایی و همچنین تعدد مناطق آموزش و پرورش در فارس که حدود 60 منطقه آموزشی است و این تعداد در کشور بی‌نظیر است، مسابقات قرآن در فارس در 5 مرحله برگزار می‌شود.

نظری با اشاره به رشته‌های این مسابقات عنوان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، تفسیر، حفظ موضوعی و ترتیبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، احکام، انشای نماز و مداحی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرحله آموزشگاهی این مسابقات در هفته قرآن یعنی اواخر آذرماه سال جاری با رقابت 500 هزار نفر دانش‌آموز برگزار شد، گفت: در مرحله شهرستانی نیز 50 هزار نفر به رقابت پرداختند و قرار است مرحله منطقه‌ای نیز که قبلاً 5 گانه بود و امسال 14 گانه شده است را در اسفند ماه جاری با حضور 7 هزار دانش‌آموز برگزار کنیم.

وی بیان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با صدا و سیما بسته شده است بنا داریم تا این مسابقات 14 گانه را به‌صورت کامل توسط صدا و سیما انعکاس خبری دهیم.

راهیابی 100 نفر از استان فارس به مرحله کشوری مسابقات دانش‌آموزی

نظری با اشاره به اینکه در مرحله منطقه‌ای، 700 نفر به مرحله استانی راه می‌یابند، گفت: از مرحله استانی نیز 100 نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد که از این لحاظ استان فارس در سال‌های گذشته جزو 5 استان برتر کشور بوده است.

وی عنوان کرد: امسال در ارتباط با مسابقات کار خوبی که در فارس انجام شد که می‌تواند به عنوان نمونه در کل کشور باشد این بود که از ظرفیت سازمان اوقاف در برگزاری مسابقات استفاده کردیم و با آن‌ها تفاهم کردیم که کل مسابقات قرآن دانش‌آموزان را با هم یکی برگزار کنیم و اکنون ستادی متشکل از آموزش و پرورش و اوقاف جهت مسابقات قرآن تشکیل شده است.

حفظ موضوعی قرآن و انشای نماز به زبان انگلیسی؛ دو اقدام جدید آموزش و پرورش فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود از اجرای دو فعالیت اختصاصی قرآنی در این استان خبر داد و گفت: نخست حفظ موضوعی قرآن کریم به زبان انگلیسی است که از سال جاری کتاب‌هایی را در این راستا چاپ و توزیع کردیم تا دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به زبان انگلیسی هستند قرآن را علاوه بر فارسی، به زبان انگلیسی بخوانند و ترجمه کنند.

وی ادامه داد: در این راستا امسال 3 عنوان کتاب حیات طیبه را برای مقاطع مختلف تحصیلی، ابتدایی،‌ متوسطه اول و دوم در 25 هزار جلد به‌صورت آزمایشی چاپ کردیم.

نظری، اقدام دوم را انشای نماز به زبان انگلیسی دانست و گفت: این کار نویی است که برای نخستین بار در کشور در استان فارس انجام شده است.

چاپ 22 عنوان کتاب در حوزه قرآن و معارف اسلامی در فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در بخش قرآن و معارف اسلامی 22 عنوان کتاب در تیراژ 230 هزار جلد چاپ کردیم، گفت: فارس در این قضیه جزو استان‌های خاص است.

وی همچنین، به دیگر فعالیت‌های حوزه قرآن و معارف اسلامی آموزش و پرورش فارس اشاره کرد و گفت: در سال جاری همایشی به نام سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به زبان انگلیسی برگزار خواهیم کرد که سال گذشته این همایش تحت عنوان نیایش در زندگی برگزار شده بود.

نظری ادامه داد: در این همایش قریب یک هزار نفر مقاله به دبیرخانه ارسال کردند که اکنون این مقالات در حال داوری است و بناست تا این همایش را در 18 اسفند ماه جاری در شیراز برگزار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری همایش استانی «ایست آب نیست» در شیراز اشاره کرد و گفت: این همایش در راستای پاسخ به پرسش رئیس‌جمهور مبنی بر بحران آب است که پیش از این در شهرستان‌ها برگزار شده است و بناست در روز چهارم اسفند‌ماه جاری نیز در شیراز برگزار شود.

captcha