نامه رهبری، تبلیغ حقیقی توأم با رأفت اسلامی بود
کد خبر: 2856215
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
صادقی:

نامه رهبری، تبلیغ حقیقی توأم با رأفت اسلامی بود

گروه سیاسی: نائب‌ رئیس شورای اجرایی بین‌المجالس ایران نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبلیغ واقعی و حقیقی از دین توأم با مهربانی و رئوفت و محبت اسلام خواند که مهم‌ترین محور این دین، تکلیف‌مداری، محبت، احترام و نشر اخلاق اسلامی به سایر هم‌نوعان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، ضرغام صادقی، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز، 27 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب مبنی بر پذیرش اسلام، گفت: این نامه در بیداری مسئولان و رؤسای کشورهای غیر ایرانی و غیرمسلمانان نقش بسیار تأثیرگذاری دارد.

وی افزود: از طرف دیگر رسالت رهبری را کاملاً در این پیام دیدیم که ضمن دلسوزی و احساس تکلیف در درون کشور جمهوری اسلامی و کشورهای مسلمان اطراف، این نامه مسئولیت‌پذیری و رهبری برای سایر مسلمانان و مردم غیرمسلمان که دوست دارند آزادانه زندگی کنند و آزاداندیش باشند، بود.

صادقی نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبلیغ واقعی و حقیقی از دین توأم با مهربانی و رئوفت و محبت اسلام خواند که مهم‌ترین محور این دین، تکلیف مداری، رسالت شناسی، محبت، احترام و نشر اخلاق اسلامی به سایر هم نوعان است.

نامه رهبر معظم انقلاب جایگزین نگاه‌های غلط به اسلام می‌شود

دبیر اول هیئت‌رئیسه مجلس عنوان کرد: این نامه حاوی یک تبلیغ واقعی از دین مبین اسلام بوده است تا جایگزین نگاه‌های غلطی که امروز می‌خواهد جایگزین دین مهربانی اسلام شود، بشود.

وی به دیگر ابعاد نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکایی و اروپایی پرداخت و تصریح کرد: این نامه در حقیقت توازن و یک تزریق نگاه و تفکر به افرادی بود که دوست دارند اسلام و ایران اسلامی و واقعی را بشناسند و منویات رهبران دینی را کسب کنند.

تبلور اخلاق اسلامی در نامه رهبری

نائب‌رئیس شورای اجرایی بین‌المجالس ایران اضافه کرد: هم‌اکنون که داعش، سلفی‌ها، تکفیری‌ها و افراطیون به نام اسلام غیرواقعی در دنیا تبلیغ می‌شوند، تبلیغ یک محور حقیقی و واقعی به نام اسلام ناب یک رسالت بسیار مهمی بود که هم نقش رهبری شناسانده شود و در ادامه تشنگان این دینی که محوریت آن اخلاق اسلامی است بتوانند از این سرچشمه واقعی برنامه خود را بگیرند و برنامه خود را متناسب با اسلام ناب محمدی(ص) تنظیم کنند و بر مبنای اسلام واقعی و تأثیرگذار و جذاب مبتنی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات افزود: مذاکرات یک‌طرف آن رفع تحریم‌های ظالمانه و بی‌رحمانه است و طرف دیگر آن حقوق ملت است.

صادقی ادامه داد: امروز در دنیا رشته‌ای وجود ندارد که در انحصار برخی کشورها باشد و دیگر کشورها از آن محروم باشند و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای یکی از اهداف آن ممکن است چیزی باشد که در ذهن و زبان دشمنان تبلیغ می‌شود؛ اما این انرژی هسته‌ای؛ چند جنبه‌ دارد که در سایر علوم به کار گرفته می‌شود؛ بنابراین پیشرفت در این زمینه جزء اولیه علوم و دانش روز است که اگر بخواهیم در این زمینه جستجو و تحلیل واقع‌بینانه‌تر داشته باشیم، معنی نمی‌دهد که برخی از کشورها از برخی علوم بهره بگیرند و از سایر علوم بی‌بهره باشند.

حرام دانستن استفاده از بمب هسته‌ای در دین اسلام بالاترین تضمین برای داخل و خارج کشور است

وی گفت: بالاترین تضمین برای داخل و خارج کشور پیام رهبر معظم انقلاب بود که استفاده از بمب هسته‌ای را در دین اسلام حرام دانستند ولی بازرسی‌های که مدنظر آنها بوده است و شفاف‌سازی که در ذهن آنها بوده است، انجام‌شده و تعهداتی که جمهوری اسلامی در این موازنه داشتند کافی است و می‌تواند منجر به مذاکره و گفتگوهای توأم با بحث برد - برد باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی انتظارات از مذاکرات را رفع تحریم‌های ظالمانه و به رسمیت شناختن و پذیرفتن حق غنی‌سازی هسته‌ای جمهوری اسلامی عنوان کرد.

لزوم رفع تحریم‌ها در مدت‌ زمان کوتاه و شفاف‌سازی پس از مذاکرات

صادقی افزود: اگر خروجی مذاکرات مطابق انتظارات ما باشد، مردم شریف ایران و رهبری کاملاً دفاع می‌کنند و پای تعهدات خود می‌ایستند؛ اما اگر که غیر این باشد بعد از گفت‌وگو، توافق‌نامه‌ای چندمرحله‌ای باشد و در فاصله زمانی طولانی باشد؛ برای جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران اسلامی مناسب نیست، بلکه تناسب واقعی و حقیقی زمانی است که در یک برهه زمانی کوتاه‌مدت تحریم‌ها برداشته شود و شفاف‌سازی که تاکنون گام اساسی آن برداشته‌شده است، محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور گسترده و دشمن‌شکن ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال یک قوت قلب و تزریق انرژی برای دوستداران انقلاب اسلامی در داخل کشور بود، افزود: ملت ایران با حضور پرشور و گسترده خود در حقیقت نشان دادند که دلبستگی، علاقه و اعتقادشان به انقلاب روزبه‌روز پررنگ‌تر، عمیق‌تر و خودجوش‌تر خواهد بود.

مردم ایران تنها مذاکره را با پیشرفت و ارتقا می‌پذیرند

صادقی ادامه داد: از طرفی این حضور دشمن‌شکن مردم ایران اسلامی به دشمنان ما نشان می‌دهد که مردم برای منافع و مصالح نظام و کشورشان با هیچ‌کس تعارف ندارند و از منافع و مصالح خود دفاع می‌کنند و تنها مذاکره را با پیشرفت و ارتقا آن می پذیرند.

عضو شورای اجرایی بین‌المجالس ایران با تأکید بر اینکه ملت ایران به‌خوبی ثابت کردند که اگر کسی بخواهد در مسئولیت‌ها پایدار بماند، راهی ندارد جز اینکه با مردم همراهی کند، بیان کرد: ملت ایران بدون اینکه به جریان خاصی نگاه کنند و نشان دهند که از کسی درس و خط می‌گیرند، خودشان خودجوش مصالح نظام و ارزش‌ها را قدر می‌دانند و در مسیر حمایت و دفاع از مملکت و نظام حرکت می‌کنند و از طرفی مقام معظم رهبری را به ‌عنوان یک محور می‌شناسند و محوریت ایشان را در همه صحنه‌ها پذیرفته‌اند.

صادقی بیان کرد: ملت ایران با حضور حماسی خود نشان دادند که در حقیقت از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و برای دفاع از دستاورد، حضورشان خود را ثابت کردند و نشان دادند که حفظ دستاوردهای نظام با حضور دائمی، مستمر و همیشگی درصحنه‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ملت ایران برای این حضور، رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان یک محور قبول کرده‌اند و اثبات کرده‌اند که برای حفظ این نظام و ارزش‌های درون آن راهی جز تبعیت و در مسیر رهبری قرار گرفتن، وجود ندارد.

captcha