وحشت از حزب‌الله ارکان رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است
کد خبر: 2788189
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
آیت‌الله عاملی:

وحشت از حزب‌الله ارکان رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل گفت: وحشت از حزب‌الله ارکان رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل دیروز، دهم بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر اردبیل، عملیات عزت‌مند حزب‌الله در انتقام از اسرائیل را اعاده حیثیت اعراب و مسلمان‌ها دانست و افزود: ناتوانی و التماس رژیم صهیونیستی به حزب‌الله در این باب، نشان افول هیمنه رژیم صهیونیستی و بلکه نشانه افول رهبریت جهانی اربابان این رژیم است و این موفقیت، جایگاه حزب الله و ایران را در منطقه و در معادلات جهانی بالا می برد.
عاملی با مقایسه نقش حزب الله در جهان اسلام با حرکت جهادی وهابیت که به نام داعش ظهور کرده، تصریح کرد: اندیشه محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه به محصول جهادی بالاتر از داعش منجر نمی شود.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به انتشار یک سند مهم در مطبوعات آذربایجان مبنی بر شرکت سناتورهای آمریکایی در کشتار وحشتناک 20 ژانویه 1990 باکو که به عنوان انتقام ارامنه صورت گرفته، خاطرنشان کرد: این سند تابلوی خوبی است تا آذری ها بدانند مشکل اصلی در قره باغ، خود آمریکاست.
خطیب جمعه اردبیل با اشاره به عذرخواهی کاردار موقت سفارت آمریکا در باکو در قبال این سند، این عذرخواهی را یک رسوایی بزرگ دانست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به هجمات شدید اخیر آمریکایی ها به حکومت آذربایجان که به عنوان نقض حقوق بشر و دموکراسی صورت می گیرد، افزود: این امور، قبلا نیز بوده اما هیچ اعتراضی از طرف آمریکایی‌ها صورت نمی گرفت و این نشان می‌دهد که آمریکایی ها در فکر منافع خود هستند نه در فکر مشکلات مردم آذربایجان.
عاملی این حرکت منافقانه آمریکا را به خاطر باج خواهی از دولت آذربایجان و ممانعت از ورود روسیه به قفقاز دانست.
عاملی از اینکه دولت  تصمیم گرفت امتیاز منطقه آزاد تجاری و صنعتی را به استان اردبیل به طور مستقل اعطاء نماید، آن را یک فرصت بسیار مهم اقتصادی دانست و از مدیریت عالی استان در این خصوص تشکر کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین از استاندار و نمایندگان خواست در نقشه پیوستی به لایحه دولت که به مجلس خواهد رفت، تمام مناطق چهارگانه پارس‌آباد، اصلاندوز، بیله‌سوار و گرمی درج گردد.
عاملی به اهالی این مناطق اطمینان داد که منطقه آزاد مستقل برای این مناطق، قطعا بهتر از منطقه آزاد الحاقی است و نفع اصلی منطقه آزاد مستقل، نصیب این مناطق خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل همچنین از سربازان گمنام امام زمان(عج) به خاطر کشف حجم بزرگی از مواد مخدّر در استان، قدردانی و تشکر کرد.

captcha