صلوات خدا بر رسول اکرم(ص) مصداق نزول رحمت است
کد خبر: 2769009
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
آیت‌الله حیدری:

صلوات خدا بر رسول اکرم(ص) مصداق نزول رحمت است

گروه اجتماعی: منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۵۶ سوره احزاب، گفت: صلواتی که خداوند بر رسول اکرم(ص) می‌فرستد به معنای درود، تمجید، ثناگویی و نزول رحمت بر ایشان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، جمعی از خانواده‌ شاهد ایثارگران شهرستان اهواز امروز، 7 بهمن با تجمع در اداره بنیاد  شهید و امور ایثارگران منطقه 2 شهرستان اهواز، با قرائت زیارت پیامبر(ص) و امضا طومار اهانت به ساحت رسول اکرم(ص) را محکوم کردند.

آ‌یت‌الله محسن حیدری، منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هدف از برگزاری این اجتماع را عرض ارادت و سلام به رسول اکرم(ص) و اعلام تبری نسبت به اهانت‌کنندگان به پیامبر(ص) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اصحاب مجله فرانسوی و حامیان آنها سردمداران جریانات صلیبیت صهیونیسم هستند، گفت: آن‌ها بغض خود را نسبت به اسلام و پیامبر(ص) و رشد بسیار گسترده اسلام در اروپا و غرب را از این طریق نشان دادند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به اینکه ما از این اقدامات ددمنشانه غرب باکی نداریم، افزود: قرآن بالاترین سلام‌ها و درودها را نسبت به پیامبر(ص) و بالاترین نفرت‌ها را نسبت به مخالفان و جسارت‌کنندگان رسول اکرم(ص) نسبت داده است.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 56 سوره احزاب «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا؛ خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى‏‌فرستند اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید بر او درود فرستید و به فرمانش بخوبى گردن نهید»، گفت: صلواتی که خداوند بر رسول اکرم(ص) می‌فرستد همان درود، تمجید، ثناگویی و نزول رحمت بر ایشان است و صلواتی ملائکه بر ایشان به معنی دعا برای نزول رحمت بر پیامبر(ص) است.

آیت‌الله حیدری در ادامه به خطاب خداوند به رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند سبحان می فرماید «ای رسول افرادی که نزد تو می‌آیند در سلام کردن به آن‌ها پیش‌دستی کن». به این معنی که هنگام فرستادن صلوات و قرائت زیارت رسول اکرم(ص) قبل از آن، ایشان سلام می‌دهند.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسول اکرم(ص) مظهر رحمت الهی است، گفت: هنگام بعثت ایشان، مشرکان با پرتاب کردن سنگ به سوی پیامبر(ص) ایشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند اما ایشان برای آن‌ها به درگاه پروردگار طلب آمرزش و مغفرت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه پروردگار در 114 سوره قرآن کریم در کنار رافت خود به رحمانیت پیامبر(ص) اشاره کرده است، افزود: رحمت الهی در وجود پیامبر تجلی پیدا کرده است و چگونه عده‌ای به خود اجازه اهانت به پیامبر(ص) را می‌دهند.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه خداوند در قرآن آورده است افرادی که به پیامبر توهین کنند به خدا جسارت و اهانت کرده‌اند و عاقبت آنها به ذلت درآمدن در دنیا و آخرت خواهد بود، افود: نیست و نابودکردن جسارت‌کنندگان واجب است زیرا رسول اکرم(ص) نماد خدا روی زمین است و هر کس به رسول توهین کند به خدا توهین کرده است و توهین‌کننده به عنوان یک انسان پلید و مفسد شناخته شده است.

در پایان عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در این اجتماع با تشکر از حضور پرشور و استقبال خوب خانواده‌های شهید و امور ایثارگران منطقه 2 هدف از این اجتماع را اعلام انزجار نسبت به اهانت‌کنندگان عنوان کرد.

captcha