دوره تربیت مربی سیاسی ـ وحیانی در شیراز برگزار شد
کد خبر: 2719340
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

دوره تربیت مربی سیاسی ـ وحیانی در شیراز برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوره تربیت مربی سیاسی ـ وحیانی قرآن کریم طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ دی‌ماه جاری با حضور قرآنیان استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، دوره تربیت مربی سیاسی ـ وحیانی قرآن کریم طی روزهای 24 تا 26 دی‌ماه جاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام منصور برزگر، دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: این دوره‌ها برای نخستین‌بار در نقاط مختلف کشور و چند استان و به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این دوره استان فارس میزبان قرآنیان استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بود که 250 نفر از بانوان و آقایان در این دوره شرکت کردند.

برزگر با یادآوری اینکه در این دوره الهی‌زاده به تدریس پرداخت، گفت: پیام این دوره، آن است که نباید نگاه تک بعدی به قرآن کریم داشت و باید به ابعاد مختلف آن نیز توجه شود.

مدیر مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) ادامه داد: بصیرتی که در قرآن نهفته است و درسی که این کتاب آسمانی می‌تواند به ما دهد، به وسیله برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند استخراج شود.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این دوره با حضور محمدعلی خواجه‌پیری، رئیس کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم‌الانبیاء در محل اردوگاه شهید آیت‌الله ربانی شیراز برگزار شد.

برزگر با یادآوری اینکه در این دوره کتاب‌های تدبر استاد الهی‌زاده تدریس می‌شود، گفت:‌ مکان برگزاری این دوره، واقع در اردوگاه شهید ربانی شیراز است که این برنامه به‌همت مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) و حمایت قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، محمدعلی خواجه‌پیری، رئیس کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم‌الاوصیا نیز در حاشیه  این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به راهکارهای مقابله با دشمنان و شناخت نقشه‌های آنان گفت: راه این است که ما کلید شناخت حیله‌های دشمنان را بشناسیم که قرآن و عترت این کلیدها را به ما داده است و راه را برای ما باز می‌کند و در این راستا نیز باید ولی فقیه خود را بشناسیم و اختیارات او را از عمق دل قبول کنیم در غیر این صورت تبدیل به هیزم آتش مخالف می‌شویم و روزی در آتش فتنه آن‌ها خواهیم سوخت.

این پیشکسوت قرآنی کشور عنوان کرد: در دوره کنونی مسئله این است که بفهمیم چه کسی درست و چه کسی غلط می‌رود و نباید خوف این داشته باشیم که فردی شخصیت مهمی در نظام بوده بلکه باید اکنون باشد.

وی با بیان اینکه ما در یک جریان ادامه‌دار فتنه و توطئه‌های داخلی و خارجی قرار داریم که تنها چشم بینا می‌تواند آن را درست تشخیص دهد، گفت: امید است کسانی که در دوره تربیت مربی وحیانی سیاسی شرکت می‌کنند دقت کرده و سؤال، بررسی و تحقیق‌های لازم را انجام دهند تا بتوانند بصیرت‌افزایی لازم را برای نسل جوان ما داشته باشند.

captcha