نفرات برگزیده مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در کردستان معرفی شدند
کد خبر: 2717082
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

نفرات برگزیده مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در کردستان معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان نفرات برگزیده مرحله استانی سی و هفتمین مسابقات قرآن در رشته اذان، ابتهال و تواشیح را معرفی کرد.

حجت‌الاسلام مهدی مرادی، معاون امور فرهنگی اوقاف وامور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مرحله استانی سی هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با 18دی سال جاری با حضور 100 نفر از خواهران و آقایان در دو رده سنی بزرگسال و شکوفه ها در امامزادگان پیر محمد و پیر عمر(ع) شهرستان سنندج برگزار شد.
وی افزود: مسابقات برادران در سه رشته اذان، ابتهال و تواشیح در بقعه متبرکه امامزاده پیر محمد(ع) و بانوان در رشته تواشیح در امامزاده پیر عمر(ع)سنندج برگزار شد.
معاون امور فرهنگی اوقاف وامور خیریه استان کردستان عنوان کرد: در بخش آقایان در رشته اذان در رده سنی بزرگسال به ترتیب  مجید آقاعلی، حامد زنگنه، رامین ابراهیمی رتبه اول تا سوم را بدست آوردند.
وی اعلام کرد: در بخش آقایان در رشته اذان در رده سنی شکوفه ها به ترتیب آقایان حمیدرضا شاهرخی، سید متین امجدی، صابر ورمقانی به ترتیب رتبه اول تاسوم را حایز شدند.
حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: در رشته ابتهال در بخش آقایان فواد مولودی، محمدمهدی دده‌جانی و داود امینی رتبه اول تا سوم را بدست آوردند.
وی افزود: گروه‌های برتر تواشیح آقایان به ترتیب گروه بدرالدجی از قروه رتبه اول، گروه دار القراء و گروه سیدالسادات از سنندج نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: گروه‌های تواشیح برتر بانوان عبارت از گروه تسنیم از سقز و گروه زلفی از سنندج عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.
وی در پایان با بیان اینکه برگزاری این گونه مسابقات قرآنی  با هدف ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است، یادآور شد: ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم از مهم‌ترین حرکت‌های فرهنگی است که آحاد جامعه را در برابر آفات ناشی از تهاجم فرهنگی دشمنان مصونیت می‌بخشد.

captcha