زنان مسلمان در جنگ نرم با تغییر سبک زندگی پیش‌قدم باشند
کد خبر: 2711828
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
لاله افتخاری:

زنان مسلمان در جنگ نرم با تغییر سبک زندگی پیش‌قدم باشند

گروه اجتماعی: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا به‌دنبال الگوی سوم از زن است، گفت: این الگو همان الگوی زن مسلمان است و زنان باید در جنگ نرم، با تغییر سبک زندگی، پیش‌قدم باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 25 دی‌ماه در یادواره 7000 شهیده زن کشور و 33 شهیده گیلان که در رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه دفاع مقدس تاریخ ما را جاودانه کرد و مایه سربلندی کشور شد، اظهار کرد: طبق روایات قرآن جهادی دری از درهای بهشت است.

وی با اشاره به قسم خداوند در قرآن کریم به نفس مرکب‌های مجاهدان راه خدا، اظهار کرد: با توجه به این سوگند باید دریابیم که خود مجاهدان راه خدا، بسیار ارزشمند هستند.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولد شدن در زمانی که در شهادت بسته باشد، مصیبت است، تصریح کرد: با توجه به این سخن امام معصوم(ع)، مصیبت بزرگتر زمانی است که در شهادت باز باشد، ولی از آن در وارد نشویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه رزمندگان دفاع مقدس با همه دلبستگی که به خانواده داشتند، خود را برای جهاد آماده می‌کردند، افزود: رزمندگان اجازه نمی‌دادند که دلبستگی به همسر و فرزند آنان را از جهاد باز دارد و امر خدا را برای جهاد کردن اجرا می‌کردند.

افتخاری با تصریح بر اینکه بعضی‌ها از احساسات پاک همسران و فرزندان شهدا، سوء استفاده می‌کنند، ادامه داد: باید خانواده‌های شهدا، توفیق همراهی و شریک بودن در جهاد شهیدان را حفظ کنند.

وی یکی از دلایل گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و افزود: دنیا به دنبال الگوی سوم از زن است که همان الگوی زن مسلمان است و زنان باید در جنگ نرم، با تغییر سبک زندگی، پیش‌قدم باشند.

افتخاری ائمه اطهار(ع) را میزان تشخیص رفتار صحیح دانست و بیان کرد: هر چند که ما همانند حضرت زینب(س) و ائمه(ع) در همراهی با رزمندگان، دچار مصیبت نشدیم، اما شاید حداقل خاک کف پای ائمه(ع) روی چادرهایمان بنشیند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به روایتگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از حادثه کربلا، اشاره و تصریح کرد: اگر عده‌ای کناره‌نشین و سودجو به روایت‌گری می‌پرداختند، نتیجه آن اسلام بی‌خاصیت و اسلام بی‌خطر برای استکبار و صهیونیست می‌شد.

افتخاری با بیان اینکه روایتگری و روشنگری حضرت زینب(س) منجر شد که اولین عزاداری‌ها از کاخ یزید شروع شود، افزود: این همان اسلام ماندگار و حسینی و محمدی است.

وی به جنایات داعش و صهیونیست‌ها علیه زنان و کودکان اشاره کرد و گفت: سازمان‌های بین‌المللی در مقابل وحشی‌گری‌ها و جنایات صهیونیست‌ها سکوت کردند و اعتراضی نکردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی، پژوهش میدانی دقیقی در مورد ذائقه و اخلاق مردم کشورمان انجام می‌دهد، بیان کرد: باید از تهدیدها، فرصت بسازیم و به نفع خود استفاده کنیم.

افتخاری بر لزوم پاسداری از دستاوردهایی که شهدا به خاطر آن جان خود را فدا کرده‌اند تأکید کرد و یادآور شد: برای گسترش، ثبت، ضبط و نشر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، فراکسیون دفاع مقدس را در مجلس راه‌اندازی کردیم.

captcha