بازشناسی ارزش‌های اسلامی پدیده طلاق را کاهش می‌دهد
کد خبر: 2698536
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
حجت‌الاسلام مهدی فرزی:

بازشناسی ارزش‌های اسلامی پدیده طلاق را کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: با استفاده از ایجاد فضای دینی برای تربیت فرزندان و بازشناسی ارزش‌های اسلامی و انقلابی پدیده طلاق را کاهش داد،

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان دیشب،21 دی ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: با توجه به رشد صعودی آمار طلاق در کردستان باید همه نخبگان دینی و علمی دست در دست هم به فکر کاهش این معضل اجتماعی باشند.
وی با اشاره به اینکه پراکندگی فعالیت‌های حوزه طلاق منجر به بازده پایینی در این خصوص شده است، افزود: متأسفانه در بیشتر قعالیت‌ها مرکزنگر هستیم و به حواشی شهرها و روستاها توجه نمی‌کنیم در صورتی که روستاها به شدت مورد آسیب هستند.
معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه یکی از تکالیف مشاوران مدارس آگاه‌سازی در مورد پیامدهای منفی طلاق است، عنوان کرد: متأسفانه مشاوران نیز در این مورد به وظایف خود عمل نکرده و کوتاهی می‌کنند.
وی به عوامل اصلی ایجاد طلاق اشاره و اعلام کرد: کاهش معنویت و باورهای دینی در بین زوجین، کمبود مهارت‌های زناشویی در بخش‌های مختلف، الگوبرداری از رسانه‌های غربی مبتذل و مسایل اقتصادی از جمله بیکاری از مهم‌ترین عوامل مؤثر در طلاق هستند.
حجت‌الاسلام فرزی در ادامه به ارائه راهکارهایی در ارتباط با کاهش معضل طلاق پرداخت و تصریح کرد: افزایش معنویت و باورهای دینی بین زوجین، آموزش مهارت‌های زندگی با تأکید بر رضایت از زندگی مشترک و زندگی زناشویی، ایجاد موانع قانونی جهت کاهش ثبت واقعه طلاق و ایجاد جریان‌سازی فرهنگی در مقابله با گسترش طلاق از جمله راهبردهای لازم در کاهش طلاق است.
وی با عنوان اینکه می‌توان با استفاده از ایجاد فضای دینی برای تربیت فرزندان و بازشناسی ارزشهای اسلامی و انقلابی پدیده طلاق را کاهش داد، تصریح کرد: باید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و اساتید و نخبگان دانشگاهی برای آگاه‌سازی بیشتر مردم در این مورد استفاده کرد.
معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین به ارائه پیشنهاداتی در ارتباط با کاهش پدیده طلاق اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نهضت کتابخوانی با عنوان خانواده موفق و ارایه الگوهای اسلامی، آموزش فرهنگیان در حوزه طلاق، ایجاد مراکز آموزشی، پاسخگویی و درمان، ایجاد و تقویت مراکز مشاوره با تأکید بر مراکز مشاوره رایگان از جمله فعالیت‌های مؤثر خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به اینکه باید به اشتغال جوانان مزدوج کمک کرد، یادآور شد: براساس آمارها افراد بیکار 45 درصد استرس دایمی داشته و افراد مطلقه نیز 73 درصد استرس دایمی دارند.

captcha