بهره‌مندی از نبوت و ولایت پیامبر(ص)؛ عامل سعادت بشری
کد خبر: 2673301
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
حجت‌الاسلام مولایی اظهار کرد:

بهره‌مندی از نبوت و ولایت پیامبر(ص)؛ عامل سعادت بشری

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اهواز با بیان اینکه پیامبر(ص) دارای مقام نبوت و ولایت بوده است، گفت: پیامبر(ص) به‌عنوان رحمت للعالمین از این دو ویژگی خود برای سعادت بشر بهره برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مولایی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی اهواز در مراسم بزرگداشت شهید حمید تقوی که صبح امروز، 15 دی در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر(ص) هم دارای مقام نبوت و هم دارای مقام ولایت بوده است، گفت: پیامبر(ص) به‌عنوان رحمت للعالمین از این دو ویژگی خود برای سعادت بشر بهره برده‌اند. بر این اساس پیامبر(ص) دستور تبعیت از اهل‌بیت(ع) را برای استفاده انسان‌ها داده است.

وی با بیان اینکه تبعیت از اهل‌ بیت(ع) سعادت و شادکامی را برای انسان‌ها به‌دنبال دارد، گفت: شخصی میهمان حضرت امام جعفرصادق(ع) شد که امام دستور پخت غذایی مفصل را به اهل‌ بیت(ع) خود دادند. آن شخص در این هنگام آیه هشت سوره تکاثر «لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ؛ سپس در همان روز است که از نعمت [روى زمین] پرسیده خواهید شد (۸)» را تلاوت کرد که امام صادق(ع) در جواب آن مرد فرمودند: خداوند کریم‌تر و رحیم‌تر از آن است که از نعمت‌هایی که به ما داده است پرس‌وجو کند.

مولایی با بیان اینکه درسی که می‌توانیم از این داستان کوتاه استفاده کنیم این است که بزرگترین نعمتی که در اختیار ما بوده ولایت است، گفت: امروز ولایت فقیه به فرموده امام راحل تمام شئون زندگی پیامبر(ص) را در خود جای داده است. امام خمینی(ره) فرموده است که ولایت فقیه ولایت رسول‌الله است.

نماینده ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی اهواز ادامه داد: از امام صادق(ع) سؤال شد که چرا قرآن دارای محکمات و متشابهات است؟ امام صادق(ع) در جواب فرمودند: به این دلیل است که مودت اهل‌بیت را هیچ‌گاه ترک نکنید. اهل‌بیت(ع) ثقل دوم است. هنگامی که پیامبر(ص) فرمودند: «من دو چیز گران‌بها را به جای گذاشتم». ایشان قرآن و اهل‌بیت(ع) را به‌عنوان وصیت ودیعه خود برای انسان‌ها به جای گذاشتند.

وی با اشاره به آیه 10 سوره صف «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ؛ اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید آیا شما را بر تجارتى راه نمایم که شما را از عذابى دردناک می‏‌رهاند»، گفت: بر این اساس برای نجات از عذاب خداوند با خداوند با اموال خود تجارت و در راه خدا جهاد کنید. حضرت امیر(ع) فرموده است که جهاد دری از درهای بهشت است. تفاوت فراوان میان بهشتیان وارد از در جهاد و بهشتیان وارد از درهای دیگر است.

مولایی با تصریح بر اینکه شهید تقوی هم شهید فی‌سبیل‌الله و هم مجاهد در راه خدا است، افزود: عزتی که شهیدان دارند از جهاد است و شهید تقوی برای دفاع از ولایت در راه خدا به شهادت رسید. شهید حسن خلعتبری که خلبان بوده است در دوران دفاع مقدس گفت: اگر ذره‌ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می‌شویم.

وی با بیان اینکه دین زبان گفتار شهیدان مسیر ولایت است، گفت: شهید تقوی در دوران جاوید دفاع مقدس و بعد از آن برای مبارزه با افراطی‌گری در صحنه حضور یافت. امام علی(ع) فرمودند که «جاهل دیده نمی‌شود مگر در تندروی و زیاده‌وری» لذا عقلانیت و اعتدال در شیعه نهادینه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی اهواز ادامه داد: پیامبر(ص) پس از آمدن از جنگ تبوک در مدینه بر دستان یک شخص کشاورز بوسه می‌زند. پیامبر(ص) پس از این کار یک جمله بسیار زیبا را فرمودند که «این دست، دستی است که آتش دوزخ آن را لمس نخواهد کرد»؛ این به معنی آن است که اگر کسی برای تعالی اقتصاد کشورش کاری انجام دهد این شخص در مسیر دین و اهل‌بیت(ع) گام نهاده است.

مولایی با بیان اینکه اگر شخصی حین کارکردن حلال جانش را از دست دهد شهید بوده است، افزود: خون شهید حمید تقوی با خون علی‌اکبر(ع)، امام حسین(ع) و خون شهیدان 8 سال دفاع مقدس آمیخته شده است.

captcha