سرعت بررسی موقوفات درمانی فارس افزایش یابد/ لزوم رفع اختلاف اراضی موقوفه نمازی
کد خبر: 2627742
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
ایمانیه:

سرعت بررسی موقوفات درمانی فارس افزایش یابد/ لزوم رفع اختلاف اراضی موقوفه نمازی

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه باید سرعت بررسی تمام موقوفات درمانی فارس افزایش پیدا کند، بر لزوم رفع اختلاف اراضی موقوفه نمازی میان این دانشگاه و دانشگاه شیراز تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز گذشته، 4 دی در همایش «یاوران وقف» و تجلیل از 110 واقف استان فارس با اشاره به ترویج فرهنگ وقف ‌میان مسلمانان شیعه و سنی در این استان، واقفان این دو مذهب را از نمادهای وحدت در کشور دانست و گفت: بحمد الهی مشاهده می‌کنیم که توطئه استعمار در ایجاد تفرقه ‌میان مسلمانان با شکست مواجه شده است.
وی با بیان اینکه ایثارگری، انسان‌دوستی و به فکر دیگران در وقف نهفته است، افزود: هر کسی به طریقی می‌تواند در راه این سنت حسنه خدمت کند برخی از وقت، علم و یا مال خود، وقف می‌کنند که در هر صورت تمام آن‌ها به معنای ایثارگری است.
ایمانیه ابراز کرد: یکی از بهترین تفکرات برای انسان‌ها بحث تأمین سلامت آن‌هاست که خوشبختانه واقفان در استان فارس از زمان‌های دور به مسئله سلامت توجه داشته‌اند و امروز سازمان اوقاف واحدی به نام اوقاف درمانی که اکنون به اوقاف ناحیه 5 معروف است، فقط مخصوص موقوفات درمانی است و اسناد و اوقاف درمانی استان فارس را استخراج می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه باید سرعت بررسی تمام موقوفات درمانی فارس افزایش پیدا کند، گفت: لازم است که با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری یک شعبه ویژه موقوفات ایجاد شود.
وی در ادامه سخنان خود به طرح وقف جمعی اشاره کرد و افزود: بنا بر این شده است که از محل وقف جمعی بیمارستان درمان سرطان جنوب کشور با 500 تخت احداث شود و در این راستا نخستین کسی‌که در این طرح شرکت کردند، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی بود و امیدواریم بتوانیم ظرف 4 الی 5 سال آینده این بیمارستان را راه‌اندازی کنیم.
ایمانیه در پایان بر لزوم رسیدگی به مسئله مورد اختلاف دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز در بحث زمین‌های موقوفه نمازی تأکید کرد و گفت: در لایحه بودجه 94 ردیفی جهت احداث بیمارستان یک هزار تختی نمازی اختصاص یافته است و امیدواریم هرچه زودتر این مسئله اراضی مورد اختلاف دو دانشگاه نیز جهت احداث این بیمارستان حل شود.

captcha