اجرای ۲۰۰ پروژه عمرانی موقوفات در مازندران
کد خبر: 2625366
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

اجرای ۲۰۰ پروژه عمرانی موقوفات در مازندران

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۲۰۰ پروژه عمرانی موقوفات با زیربنای بالغ بر ۹۴ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در استان در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز، سوم دی‌ماه در همایش یاوران وقف که در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار شد، گفت: در حال حاضر استان مازندران یک هزار و 36 واقف و 786 متولی موقوفات دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 64 وقف جدید در مازندران صورت گرفت ولی در 9 ماه ابتدای سال جاری بیش از 80 وقف جدید به وقوع پیوست، افزود: 259 نفر به عنوان مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی، 3هزار و 16 نفر به عنوان هیئت‌امنا، 3 هزار و 420 نفر به‌عنوان خادم و 122 نفر به‌عنوان خادم رسمی در بقاع متبرکه و مساجد مازندران در حال فعالیت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن بیان اینکه در مازندران انسان‌هایی داریم که بیش از یک میلیارد تومان پول برای ساخت یک امامزاده هزینه کردند، عنوان کرد: 200 پروژه عمرانی موقوفات با زیربنای بالغ بر 94 هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در استان دست ساخت داریم.

وی ضمن بیان اینکه بیش از 3 میلیارد تومان جهت انجام مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مازندران هزینه شده است، افزود: بالغ بر 300 میلیون تومان برای کمک به 350 هیئت مذهبی مازندران تخصیص یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه تا سال 89 سالانه 200 وقف در کشور داشتیم ولی در حال حاضر بالغ بر 2هزار وقف در کشور صورت می‌گیرد، اذعان کرد: وظیفه داریم با عملکرد خودمان فرهنگ وقف را ترویج کنیم، حق نداریم غیر از نیت واقف مال وقفی را هزینه کنیم.

وی افزود: کسی که مال خود را به شکل هدیه و حبه اهدا می‌کند، احتمال تغییر و فروش آن مال توسط حبه گیرنده وجود دارد ولی اگر همین مال وقف شود، تا سال‌های سال به شکل وقفی ماندگار خواهد بود.

captcha