برگزاری ۸۰ نشست امام‌شناسی در مدارس آبیک
کد خبر: 2618780
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
حسینی خبر داد:

برگزاری ۸۰ نشست امام‌شناسی در مدارس آبیک

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری ۸۰ نشست دینی امام‌شناسی، مهدویت و تقلید در ماه محرم و صفر در مدارس این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک و مدیران مدارس و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه در ماه محرم و صفر، بیش از ۸۰ نشست دینی کارگاهی با موضوعات مختلف امام‌شناسی، تقلید و مهدویت برگزار شده است.

وی افزود: نشست‌های دینی با هدف روشنگری و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مسائل دینی و مذهبی با بهره‌گیری از روحانیان و مبلغان شهرستان آبیک برگزار شده است.

این مسئول ادامه داد: اگر ائمه اطهار (ع) را با معرفت بشناسیم و به دستورات وارده از سوی این بزرگواران و نیز قرآن کریم عمل کنیم، قطعا سعادتمند می‌شویم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از اعزام ۳۲ روحانی شامل هفت روحانی از شهر مقدس قم و ۲۵ روحانی بومی در ماه صفر به روستاها و شهرهای شهرستان آبیک خبر داد و گفت: چندین سال است که سنت حسنه اعزام روحانی در ماه صفر در شهرستان آبیک صورت می‌گیرد که این روحانیان به تبیین مسائل دینی و مذهبی و روشنگری مسائل روز در بین مردم می‌پردازند.

حسینی اضافه کرد: در دهه نخست ماه محرم ۸۵ روحانی و مبلغ و نیز ۱۰ مبلغه برای اجرای برنامه‌های دینی و معنوی و همچنین تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) و مسائل روز به شهرها و روستاهای شهرستان‌ آبیک اعزام شده بودند.

وی بیان کرد: در طول ماه محرم و صفر، ۸۰ هیئت مذهبی بانوان شهرستان آبیک به اجرای برنامه‌های دینی، مذهبی، مراسم عزاداری و برپایی سفره‌های متعدد نذری برای امام حسین (ع) و شهدای کربلا پرداخته‌اند.

این مسئول ادامه داد: امام حسین (ع) برای احیای دین مبین اسلام، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز قیام و ایستادگی کرد و به شهادت رسید ولی نهضت این امام همام جاودانه و ماندگار باقی مانده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک عنوان کرد: عزاداری‌های مسلمانان برای امام حسین (ع) فرزندان و یاران ایشان برگرفته از نخستین عزاداری امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و دیگر اسرای کربلاست که از ویژگی خاص برخوردار بوده و اوج این عزاداری‌ها در روز اربعین به منصه ظهور می‌رسد.

حسینی افزود: ۲۵۰ هیئت مذهبی خانم و آقا در شهرستان آبیک وجود دارد که در ماه محرم و صفر به عزاداری می‌پردازند؛ گرچه آسیب‌هایی نیز وجود دارد که بهتر است هیئت‌های مذهبی آسیب‎ها، انحرافات و خرافات را از مجالس عزاداری‌ها بزدایند.

وی در خاتمه یادآور شد: هیئت‌های شاخص مذهبی متعددی در شهرستان آبیک وجود دارد که مراسم و مجالس مطلوب و خوبی را در ایام شهادت ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) برگزار می‌کنند که می‌توان به هیئت رزمندگان، عشاق‌المهدی (عج)، محبین امام رضا (ع)، چهارده معصوم (ع) و امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد.

captcha