اعلام اسامی برگزیدگان مسابقه «مرثیه‌ای برای خورشید» آبادان
کد خبر: 2618328
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸

اعلام اسامی برگزیدگان مسابقه «مرثیه‌ای برای خورشید» آبادان

گروه هنر: داوران سومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی مرثیه‌ای برای خورشید در آبادان برگزیدگان این برنامه را معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مدینه خورشیدی، ماهدخت فارسانی و شعله پرند داوران سومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی مرثیه‌ای برای خورشید در آبادان برگزیدگان این برنامه را معرفی کردند.

بر اساس این گزارش، منصوره محمدی با قصه «دیر و راهب» از شهرستان امیدیه، الهام بهادر قنواتی با قصه «مشعل مراد» از شهرستان بهبهان، فروغ گلریززاده با قصه «خلعت یار»، شهناز ممبینی با قصه «فرشته‌ای به نام فطرس»، فروغ شاکریان با قصه «دست‌های خالی» هر سه از شهرستان اهواز و زینب مقدم با قصه «سفری به‌سوی نور» از شهرستان شادگان به‌عنوان برگزیدگان این ویژه برنامه معرفی شدند.

همچنین هیأت داوران این ویژه‌برنامه، 24 قصه‌گوی دیگر این جشنواره را شایسته تقدیر دانستند.

هیئت داوران سومین ویژه برنامه قصه‌گویی مرثیه‌ای برای خورشید در آبادان در بیانیه خود این ویژه‌برنامه را فرصتی برای تأمل در واقعه عاشورا و نگاهی نو در انتقال آموزه‌های دینی از طریق قصه‌گویی به کودکان و نوجوانان دانستند و با توجه به شاخص‌های ارزیابی قصه‌ها از قصه‌گویان خواستند تا مواردی همچون، توجه به شاخصه‌های انتخاب قصه با روحیه و رفتار قصه‌گو و توجه به ایجاد تعامل با مخاطب و تقسیم نگاه به‌عنوان ابزار ارتباطی با شنونده‌ قصه را مدنظر قرار دهند.

همچنین این داوران بر انتخاب قصه‌هایی از ناگفته‌های وقایع مهم حادثه عاشورا تأکید کردند و از قصه‌گوهای شرکت‌کننده خواستند فضای مناسب جهت ورود به قصه و تدبیر در جمع‌بندی و پایان آن را برای قصه‌هایشان انجام دهند.

آئین سومین ویژه‌برنامه‌ قصه‌گویی مرثیه‌ای برای خورشید که صبح 17 آذر در آبادان آغاز به‌کار کرده بود عصر روز 18 آذر به کار خود پایان داد.

captcha