سوگواره تعزیه ۲۵ گروه هنری آئینی خرمدره به کار خود پایان داد
کد خبر: 2618131
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
روز گذشته؛

سوگواره تعزیه ۲۵ گروه هنری آئینی خرمدره به کار خود پایان داد

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره از پایان سوگواره تعزیه ۲۵ گروه هنری خرمدره پس از ۱۱ روز برگزاری تعزیه‌خوانی حسینی در روستای شویر این شهرستان، همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

حجت‌الاسلام قسمتعلی صمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به برگزاری مراسم سوگواره تعزیه در روستای شویر این شهرستان،  اظهار کرد: مراسم سوگواره تعزیه در راستای رشد و تعالی این نمایش مذهبی و بزرگداشت شهادت امام حسین(ع) در ایام ماه صفر به مدت 11 روز از نهم آذر در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) روستای شویر برگزار شد.
وی با اشاره به ضرورت تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ایام و مناسبت‌های مختلف در این شهرستان، یادآور شد: امیدواریم این قبیل برنامه‌ها که همواره با استقبال مردم روبرو بوده و زمینه مناسبی برای فرهنگ‌سازی دینی است، در سال‌های بعد با اعتبار و حمایت ویژه هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره تصریح کرد: این برنامه مذهبی و هنری با هدف حمایت از گروه‌های تعزیه و ایجاد فضای رقابتی بین تعزیه‌خوانان، با همکاری هیئت امناء و هیئت زنجیرزنان حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) شویر اجرا شد و تا 22 آذر ادامه داشت.

تعزیه‌خوانی، نمایش آئینی مذهبی ایرانیان است
حجت‌الاسلام صمدی با اشاره به تعداد گروه‌های تعزیه شرکت‌کننده در این مراسم، تأکید کرد: در این سوگواره 25 گروه از هنرمندان خرمدره‌ای با اجرای تعزیه‌هایی متعدد، واقعه جان‌سوز کربلا، اربعین و شهادت امام حسین(ع) و یارانش را گرامی داشتند.
وی با بیان این‌که تعزیه و تعزیه‌خوانی، نمایش آئینی مذهبی ایرانیان است، اظهار کرد: تعزیه بیان‌گر وجهی از تاریخ دینی شیعیان و نشان‌دهنده رخدادی واقعی در حوزه حیات قدسی بزرگان دین و مذهب در جهان تشیع است.
این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که تعزیه توسط عده‌ای از مردم عامه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: تعزیه همان‌گونه که یک نوع عزاداری برای ائمه اطهار(ع) است، جنبه آموزشی نیز برای مخاطبان خود دارد، چراکه تماشاگر با شخصیت‌های مذهبی آشنایی پیدا می‌کند.

captcha