انجمنی برای خیرین قرآن خوزستان
کد خبر: 2614802
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

انجمنی برای خیرین قرآن خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: اداره‌کل اوقاف خوزستان همزمان با هفته وقف اقدام به راه‌اندازی انجمن خیرین قرآنی می‌کند.

اسماعیل قدیریان، کارشناس قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه اعتبارات قرآنی اداره‌کل اوقاف برای اجرای برنامه‌های یک ساله برنامه‌ریزی و تدوین می‌شوند، گفت: تاکنون همه شهرستان‌های خوزستان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف را برگزار کرده‌اند و تنها شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و سوسنگرد موفق به برگزاری این مسابقات نشده‌اند. دلیل برگزار نشدن این مسابقات در این شهرستان نیز نبود اعتبارات کافی قرآنی بوده است زیرا در این شهرستان بقعه یا موقوفه قرآنی وجود ندارد.

کارشناس مرکز قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه دو درصد درآمد بقاع متبرکه اختصاص به فعالیت‌های قرآنی دارد، افزود: شهرستان‌هایی در خوزستان هستند که از نظر اعتبارات قرآنی حاصل از بقاع متبرکه با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نیستند و در اغلب اوقات بودجه مازادی را به سازمان اوقاف ارجاع می‌دهند.

قدیریان با تأکید بر اینکه اعطای بودجه به شهرستان‌های که دارای بودجه قرآنی نیستند باید با دستور مستقیم رئیس سازمان اوقاف همراه باشد، گفت: بر این اساس برای برگزاری هر چه سریع‌تر این مسابقات بیش از 80 درصد مکاتبات اداری با سازمان اوقاف جهت تأمین اعتبار برای شهرستان‌های ذکر شده انجام شده است که بر اساس وعده‌های مسئول مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف این اعتبارات تا 18 آذر تحویل شهرستان‌های مربوطه خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که اگر سازمان اوقاف موفق به اعطای بودجه جهت برگزاری مسابقات قرآن در شهرستان‌ها نشود این موضوع از اختیارات اداره‌کل استان خارج می‌شود، گفت: برای بهبود وضع موجود و پیش نیامدن اینگونه مشکلات، می‌طلبد که خیرین به کمک فعالیت‌های قرآنی آیند و مبالغی را در این زمینه صرف کنند.

کارشناس مرکز قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه وضعیت وقف‌های قرآنی خوزستان بسیار ضعیف است، افزود: وضعیت ضعف در موقوفات قرآنی نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور بوده است. بر این اساس اداره‌کل اوقاف خوزستان همزمان با هفته وقف انجمن خیرین قرآنی را به صورت رسمی راه‌اندازی خواهد کرد.

قدیریان با بیان اینکه این انجمن جهت رایزنی‌هایی با سایر خیرین کشور راه‌اندازی شده است، گفت: با توجه به شواهد موجود در استان خوزستان با مشکل زمین جهت احداث یا راه‌اندازی مراکز قرآنی مواجه هستیم که بسیاری از محل‌های قرآنی خوزستان به صورت وابسته فعال هستند که این مشکل باید توسط خیرین برطرف شود.

captcha