اعزام 3 تیم پزشکی به مناطق محروم استان قزوین
کد خبر: 2611667
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

اعزام 3 تیم پزشکی به مناطق محروم استان قزوین

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از اعزام سه تیم پزشکی ویزیت رایگان به مناطق روستایی استان خبر داد.

مهدی نیکجو، مسئول روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه تیم پزشکی روز گذشته، سوم آذر‌ماه برای ویزیت رایگان به بخش‌های روستایی طارم سفلی و الموت اعزام شده است، اظهار کرد: این حرکت در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و همزمان با هفته بسیج انجام شد.

وی افزود: براساس تأکید ‏رهبر معظم انقلاب برای محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر، اعزام گروه‌های درمانی متشکل از متخصصان به مناطق ‏محروم، با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی صورت می‌گیرد‎.‎

نیکجو ادامه داد: این خدمات که شامل معاینه رایگان، بینایی‌سنجی، مامایی، توزیع بروشورهای ‏بهداشتی و ارائه خدمات مشاوره‌ای است، به‌منظور ارتقای فرهنگ سلامت ساکنان روستاهای دورافتاده استان قزوین انجام می‌شود‎.

وی در پایان افزایش ضریب سلامت در روستاها را یکی از اهداف اجرای این طرح دانست و تأکید کرد: بسیج سازندگی استان قزوین در طی سال با اعزام اکیپ‌های متعدد به مناطق محروم برای ارتقای سطح سلامت روستاییان استان تلاش می‌کند.

captcha