قره‌باغ جزو اراضی مسلمانان و اشغال آن محكوم است
کد خبر: 2552842
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹

قره‌باغ جزو اراضی مسلمانان و اشغال آن محكوم است

گروه اجتماعی: نماينده ولی فقيه در استان آذربايجان شرقی با بيان اينكه قره‌باغ مانند فلسطين پاره تن اسلام و اشغال آن محكوم است، قره باغ را جزو اراضی مسلمانان و آذربايجان دانست.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، به نقل از دفتر نماينده ولی فقيه در استان آيت‌الله محسن مجتهدشبستری، شامگاه پنج‌شنبه، 6 تيرماه در ديدار با مسئولان تشكل‌های دينی منطقه قره‌باغ جمهوری آذربايجان اظهار كرد: نگرش ما به اشغال قره‌باغ مانند اشغال اراضی فلسطينيان مظلوم است.
وی گفت: ما تصرف اين منطقه از اراضی مسلم مسلمين را يك اقدام ننگين می‌شماريم، چرا كه معتقديم قره‌باغ پاره‌تن اسلام است و آشكارا جزو اراضی اسلام و آذربايجان است. ما غاصبان قره‌باغ را ظالم و متجاوز می شناسيم و ايران پيرو قاعده حمايت از مظلوم در برابر ظالم است.
آيت‌الله مجتهدشبستری مناقشه قره‌باغ و اشغال شوشا را مايه تأسف ملت مسلمان ايران به‌ويژه مردم آذربايجان دانست و اظهار كرد: جمهوری اسلامی ايران همواره از تماميت ارضی جمهوری آذربايجان حمايت و اشغالگری ارامنه را محكوم كرده است.
نماينده ولی‌فقيه در استان يادآوری كرد: ايران هميشه حامی مبارزان قره‌باغ بوده و است و اگر ايران با جمهوری ارمنستان رابطه اقتصادی دارد به هيچ عنوان به معنی حمايت از اشغال قره‌باغ نيست، بلكه اين يك رابطه اقتصادی بوده و موضوع اشغال قره باغ همواره مورد اعتراض ايران بوده است.
وی اضافه كرد: ايران اسلامی با تمام كشورهای جهان غير از رژيم جعلی صهيونيستی روابط و مبادله اقتصادی دارد و در اين ميان كمك‌های سياسی و اقتصادی بلاعوض جمهوری اسلامی ايران به جمهوری آذربايجان قابل انكار نيست.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار داريم مسوولان جمهوری آذربايجان قدرشناس اين كمك ها باشند.
امام جمعه تبريز از آمادگی جمهوری اسلامی ايران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و افزود: ايران آمادگی كامل برای ميانجيگری در حل اختلاف قره باغ بر اساس صلح عادلانه را دارد.
وی گفت: بازگشت قره‌باغ به اراضی جمهوری آذربايجان موضع رسمی ايران است و جمهوری اسلامی آمادگی كمك‌های بيشتر به مسلمانان قره‌باغ را دارد.
captcha