طرح رهروان شهیدفهمیده در هرمزگان برگزار می‌شود/اجرای این طرح در 50شهر ساحلی کشور
کد خبر: 2183
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
باحضور 5100 دانش‌آموز 13ساله؛

طرح رهروان شهیدفهمیده در هرمزگان برگزار می‌شود/اجرای این طرح در 50شهر ساحلی کشور

گروه اجتماعی: جانشین منطقه یکم نیروی دریایی سپاه از برگزاری نهمین دوره طرح رهروان شهیدفهمیده باحضور 5هزار و 100دانش‌آموز 13ساله در 12شهرستان استان و حتی در دورترین نقاط و دهستان‌ها خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، دریادار دوم پاسدار مرتضی زارع، جانشین منطقه یکم نیروی دریایی سپاه امروز نهم آبان در نشست خبری طرح«رهروان شهید فهمیده» با اشاره به اینکه این امروز ما باید بدانیم چه عاملی موجب باقی ماندن یاد شهیدفهمیده در خاطره شده است، اظهار کرد: امسال 5هزار و 100نفر در قالب این طرح ساماندهی خواهند شد.



وی با اشاره به اینکه در تاریخ هشتم آبان ماه سال 59صدای جمهوری اسلامی ایران خبر شهادت نوجوان 13ساله را منتظر کرد، افزود: بدنبال اعلام این خبر امام‌خمینی(ره) نیز پیامی صادر کردند و فرمودند:«رهبر ما همان طفل 13ساله‌ای است که نارنجک به کمر می‌بندد و زیر تانک می‌رود».



جانشین منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه،مقام معظم رهبری نیز شهید فهمیده را یک الگو نه تنها برای جوانان و نوجوانان می‌دانند، بلکه به گفته ایشان می‌توان این شهید را الگوی همه اقشار دانست، گفت: امروز ما باید بدانیم چه عاملی موجب باقی ماندن یاد شهیدفهمیده در خاطره شده است.



زارع با اشاره به اینکه برخی شاید فکر کنند که ما فقط همین شهید کم سن و سال را در دفاع‌مقدس داریم، خاطرنشان کرد: آنچه امروز در ثبت‌ها وجود دارد، این است که ما 23شهید در سنین 13 و 14ساله داریم و علاوه بر آن نیز بسیاری از نوجوانان در این سنین به جبهه‌ها رفتند و الگوی سایرین شدند.



جانشین فرمانده نیروی دریایی منطقه یکم ندسا با بیان اثرات ملی و فرامنطقه‌ای حضور نوجوانان و جوانان ایرانی در جبهه‌ها، اظهار کرد: سال 57، در لبنان یک جوان 15ساله با خودرو به سمت نیروهای اسرائیلی حمله کرد و پس از کشتن چند نیروی صهیونسیتی خودش نیز به شهادت رسید.



وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همین شهید لبنانی در وضیت‌نامه‌اش می‌نویسد که«سلام من را به بسیجیان ایران برسانید، الگوی من همان نوجوان 13ساله ایرانی است» و این نشان دهنده این است که تاثیرات حضور نوجوانان و جوانان ایرانی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.



اجرای طرح رهروان شهید فهمیده در 50شهرساحلی کشور



دریادار دوم پاسدار زارع در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان فلسفه طرح رهروان شهیدفهمیده، گفت: این طرح از سال 84 آغاز به کار کرده و تاکنون 58هزار و 860دانش آموز 13ساله بسیجی در این طرح شرکت کرده‌اند.



وی با اشاره به اینکه این طرح در 50شهر ساحلی کشور اجرا خواهد شد، یادآورشد: تا سال گذشته، 53هزار و 640نفر در استان هرمزگان دراین طرح شرکت داشته‌اند و امسال نیز 5هزار و 100نفر در قالب این طرح ساماندهی خواهند شد.



جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با اشاره به سایر اهداف برگزاری این طرح، افزود: آشنایی دانش‌آموزان 13ساله با فرهنگ شهید و شهادت، ایجاد روحیه ایثار و فداکاری، ایجاد زیرساخت برای به عضویت در آوردن دانش‌آموزان در جهت تحقق ارتش 20میلیون و غیره نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.



وی با بیان برخی از برنامه‌های امسال طرح رهروان شهیدفهمیده در سطح استان، تصریح کرد: این طرح در 12شهرستان استان و حتی در دورترین نقاط و دهستان‌ها برگزار می شود و کلیه دانش‌آموزان دراین طرح ملبس به فرم بسیجی و دانش‌آموزی خواهند بود.



دریادار دوم پاسدار زارع با اشاره به اینکه این طرح در بندرعباس با حضور 2هزار نفر در محل گلزار شهدا در روز یکشنبه اجرا خواهد شد، از حضور خانواده شهید فهمیده در این طرح در بندرعباس و رودان خبر داد و اضافه کرد: پدر شهیدفهمیده در بندرعباس و برادر این شهید نیز در رودان حضور خواهند یافت.



جانشین فرمانده منطقه یکم ندسا اضافه کرد: علاوه بر رودان و بندرعباس، این طرح در رودخانه، قشم، هرمز، میناب، حاجی‌آباد، فیم، سیریک، کیش و بندرخمیر نیز به اجرا در خواهد آمد.


captcha