خداباوری، رهبانیت و گوشه‌گیری نیست/ تحقق بالاترین نقطه تربیت دینی در سایه خدامحوری
کد خبر: 1476472
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
حجت‌الاسلام حسینی:

خداباوری، رهبانیت و گوشه‌گیری نیست/ تحقق بالاترین نقطه تربیت دینی در سایه خدامحوری

گروه اجتماعی: کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی جهرم گفت: خداباوری به معنی رهبانیت و گوشه‌گیری نیست، همان‌گونه که اباحه‌گری و بی‌قیدی نیز از جلوه‌های دین‌داری و خدامحوری نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا حسینی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی جهرم امروز، دوم آذر در جمع سوگوارن حسینی در مقبره خاندان آیت‌اللهی ابراز کرد: با بیان اینکه یکی از ارزش‌های جامعه دینی خداباوری در حد عالی است، گفت: بالاترین نقطه تربیت دینی با خداباوری و خدامحوری صورت می‌گیرد.
وی افزود: اگر مردم در تمامی کارهای خود با این باور که خدا حاضر است، اقدام کنند، تمامی مشکلات جامعه حل خواهد شد زیرا با این روحیه می‌توان بر تمامی مسائل و مشکلات روحی و اخلاقی غلبه یافت.
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: خداباوری به معنی دوری گزیدن از نعمت‌های الهی و رهبانیت و گوشه‌گیری نیست، همان‌گونه که اباحه‌گری و بی قیدی نیز از جلوه‌های دین‌داری و خدامحوری نیست و این هر دو، راه به بیراهه خواهند برد.
وی با بیان اینکه خدامحوران به درون خویش روشنی می‌دهند و با یاد خدا، جاده سلامت و سعادت را می‌پویند و دل آنان لبریز یاد خداست، گفت: خداباوران در عمل، بندگی را از دل و جان می‌پذیرند و تکالیف الهی را به انجام می‌رسانند.
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: وقتی بتوان سایه خدا را در سراسر جامعه و زندگی فردی دید، دیگر هیچ‌گاه اهل بیت(ع) خصوصاً امام عصر(عج) را غایب نمی‌دانیم بلکه حاضری است که در تمام عرصه‌ها حضور دارد.

captcha