حماسه عاشورا مانع تحقق نقشه‌های استعمار در کشورهای اسلامی است
کد خبر: 1476347
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

حماسه عاشورا مانع تحقق نقشه‌های استعمار در کشورهای اسلامی است

گروه اجتماعی: امام جمعه خمام با بیان اینکه دشمنان اسلام با صرف هزینه‌های کلان در صدد کم‌رنگ کردن واقعه کربلا هستند، گفت: دشمن می‌داند مادامی که این حماسه عظیم زنده باشد، نمی‌تواند نقشه‌های استعماری خود را در کشورهای اسلامی پیاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، امام جمعه خمام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه اول ماه صفر، سالروز ورود کاروان عزت و افتخار اهل بیت(ع) به سرزمین شام است، اظهار کرد: با وجود هزینه عمال دشمن، کاروان اهل بیت(ع) یک سفر تبلیغی گسترده‌ای را در مسیر حرکت خود و در مرکز خلافت آنها به راه انداختند و واقعیت کربلا را بیان کردند.

وی ادامه داد: اگر حماسه جاودان اباعبدالله(ع) نبود، مردم آن مناطق هیچگاه با خاندان عصمت و طهارت آشنا نمی‌شدند و از وجود با برکت آنان بهره نمی‌بردند، ولی همین قیام باعث شد که نور حقیقت در آن سرزمین نیز بتابد.

این کارشناس دینی به خطابه‌های امام سجاد(ع) در مجلس یزید و در مسیر حرکت کاروان به کربلا اشاره کرد و گفت: حضرت امام سجاد(ع) حقیقت اسلام و قیام امام حسین(ع) را برای مردم بازگو کرد و در دوران امامتش که اختناق حکومت بنی‌امیه همه جا را فرا گرفته بود، از ارشاد و نشر احکام اسلام فروگذار نکردند و به هر نحو ممکن، مسائل اسلامی را بیان می‌نمودند.

حجت‌الاسلام عاشوری اضافه کرد: امام سجاد(ع) حتی با خرید غلام و تعلیم احکام و معارف اسلامی و سپس آزاد کردن آنها، از حداقل شرایط ممکن برای نشر تعالیم اسلامی بهره می‌جست .

جوامع حقوق بشری درباره واقعه عاشورا به میدان بیایند

امام جمعه خمام با بیان اینکه امام زین‌العابدین(ع) توانست در عصر خودش حماسه عظیم عاشورا را فراگیر سازد، تصریح کرد: امروزه تکلیف ما این است که در جهانی کردن این واقعه مهم بکوشیم و نور الهی قیام عظیم امام حسین(ع) را به جهانیان برسانیم و جنایات جنگی بنی‌امیه را در سازمان ملل متحد ثبت کنیم تا علمای وهابی آل سعود نتوانند همچون بنی‌امیه، این روز را عید اعلام کرده و با کمال وقاحت در آن به جشن و پایکوبی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با صرف هزینه‌های کلان در صدد کم‌رنگ کردن واقعه کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) در اذهان بشری هستند، چون می‌دانند مادامی که این حماسه عظیم عاشورا زنده باشد، نمی‌توانند نقشه‌های استعماری خود را در کشورهای اسلامی پیاده کنند. 

حجت‌الاسلام عاشوری تاکید کرد: لازم است که سازمان ملل متحد و جوامع حقوق بشری نیز درباره واقعه عاشورا به میدان بیایند و از روی حس انسان‌دوستی هم که شده، آن جنایات را محکوم نمایند؛ همچنین مساعدت در ساخت حرم‌های شریف ائمه معصومین(ع) با اهدای نذورات به ستاد بازسازی عتبات و عالیات گام مؤثری در جهت احیای امر این خاندان عصمت و طهارت است.

captcha