صحیفه سجادیه، درس سبک زندگی است
کد خبر: 1475250
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
حجت‌الاسلام دژکام:

صحیفه سجادیه، درس سبک زندگی است

گروه اندیشه: امام جمعه جهرم با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه، درس سبک زندگی است، به شرح 14 خواسته امام سجاد(ع) که در قالب دعای مکارم‌الاخلاق آمده است، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام، امام جمعه جهرم امروز، 28 آبان در مراسم سالروز شهادت امام سجاد(ع) با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه، درس سبک زندگی است، گفت: امام سجاد(ع) در این دعا فرموده است که خدایا زینت انسان‌های صالح را بر ما بپوشان، افزود: انسان‌های باتقوا دارای عدالت هستند و این مهم گمشده بشریت بوده و چنانچه بخواهیم به جایی رسیده و به هدفی از اهداف نظام دست یابیم باید مسئله عدالت را جدی بگیریم.
وس با بیان اینکه هر کس به جایی می‌رسد باید قوم و خویش خود را با دیگران مساوی بداند، بیان کرد: همه باید عدالت را حس کرده و چنانچه بخواهیم خودمحوری کنیم به اسلام و مردم ضرر می‌زنیم.
حجت‌الاسلام دژکام، کظم غیظ و کنترل خشم را دومین خواسته امام سجاد(ع) در دعای مکارم‌الاخلاق نام برد و ابراز کرد: کم شدن صلاح و تقوا نتیجه عدم کنترل خشم است.
امام جمعه جهرم توفیق ایجاد وحدت در جامعه از دیگر خواسته‌های امام چهارم شیعیان عنوان و اضافه کرد: اختلافی که در سال 1330 و در جریان ملی شدن نفت در ایران توسط انگلیس رخ داد و هیچ نتیجه ای از آن گرفته نشد سبب شد تا آمریکا 25 سال بر کشور ما مسلط شود.
وی با بیان اینکه این 25 سال اختلاف چیزی جز ضرر برای کشور نداشت، خاطرنشان کرد: آن روزها محوری به نام ولایت فقیه وجود نداشت اما امروز همه ما زیر چتر ولایت هستیم و محور وحدت ما نماینده امام زمان(عج) است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حاصل اختلاف در دوران‌های سخت سم مهلک بوده و همه باید یک صدا باشیم، گفت: ما یک حرف بیشتر نداریم و آن استقلال کشور است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افشا کردن خوبی‌های مردم و علنی نکردن عیوب را جمله خواسته‌های امام سجاد(ع) دانست و تصریح کرد: تا خدا کسی را بی آبرو نکرده نباید اصرار به بی آبرو کردن مردم کنیم و باید عیوب را بپوشانیم تا خداوند نیز عیوب ما را بپوشاند.
امام جمعه جهرم با بیان اینکه باید مواظب بود تا به بهانه دین داری شیطان سراغمان نیاید و رفتار غیردینی را بیاموزد، گفت: دوری از خودنمایی و خوش رفتاری با مردم خواسته امام سجاد(ع) از درگاه باری تعالی بوده و ایشان از خداوند درخواست دارند تا آرامش و صبر در دشواری‌ها نصیبشان کند.

captcha