کیفیت در رسانه ملی، قربانی کمیت نشود‌
کد خبر: 1474769
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
واعظ‌موسوی:

کیفیت در رسانه ملی، قربانی کمیت نشود‌

گروه اجتماعی: کارشناس اخلاق و خانواده با بیان اینکه وقتی تعداد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی افزایش می‌یابد، برنامه‌سازی نیز به تبع آن محدود می‌شود، عنوان کرد: چنین وضعیتی سبب می‌شود ما گاهی به کمترین و ضعیف‌ترین برنامه‌ها بسنده کنیم که این امر بسیار خطرناک است.

حجت‌الاسلام سید‌مهدی واعظ‌موسوی، واعظ و سخنور کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه رسانه ملی تا رسیدن به نقطه ایده‌ال که امام خمینی(ره) فرمودند: «دانشگاه است»، فاصله دارد، گفت: صدا و سیمای ما نسبت به رادیو و تلویزیون‌های دنیا نجیب‌ترین و پاک‌ترین صداوسیماست اما متأسفانه گاهی نمونه‌های بدآموزی در صداوسیما دیده می‌شود لذا ایده‌آل‌های جمهوری اسلامی در رسانه ملی تحقق پیدا نکرده است.

این واعظ و خطیب کشور اظهار کرد: از جمله مصداق‌های این بدآموزی را می‌توان به بی‌مهری قرار گرفتن مفاهیمی چون غیرت و اقتدار مرد و امثال این موارد در صداوسیما اشاره کرد و گاهی اوقات هم ترویج نمادهای شیطانی البته به شکل ناآگاهانه و اتفاقی در تولیدات این رسانه دیده می‌شود.

نبود صداقت؛ دغدغه مردم برای مراجعه به رسانه‌های برون مرزی ‌
وی با بیان اینکه متأسفانه امروز میل به ماهواره‌ها افزایش یافته است، گفت: زمانی‌که با مردم گفت‌وگو می‌کنیم، آن‌ها گاهی بر اساس ادعایشان علت تمایل به ماهواره را نداشتن صداقت رادیو و تلویزیون بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام واعظ‌موسوی با اشاره به اینکه صداوسیما باید جلب اعتماد عمومی را انجام دهد تا مردم به سمت ماهواره‌ها نروند، عنوان کرد: ضروری است رسانه ملی صداقت بیشتری در خبرها و ارائه مطالب داشته و از یک‌سونگری پرهیز کند تا اعتماد عمومی افزایش یابد.

وی ابراز کرد: در واقع مردم به رسانه‌ها اعتماد نمی‌کنند بنابراین باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که جذب اعتماد عمومی شود و سلیقه‌های مختلف به رسانه خودی اعتماد کرده و یک‌سونگری هم رفع شود.

رسانه ملی کارشناسان مذهبی را مصرف می‌کند
حجت‌الاسلام واعظ‌موسوی افزود: گاهی استفاده از سلیقه‌های مختلف در بیان معارف اسلامی منحصر به کارشناسان محدودی شده و یا گاهی هم رسانه ملی کارشناسان مذهبی را مصرف می‌کند و با آمدن افراد جدید قبلی‌ها را کنار می‌گذارد.

این واعظ و خطیب کشور با بیان اینکه این‌گونه موارد از جمله خطاهای صداوسیما به شمار می‌رود، ادامه داد: انتظار این است که با آمدن مدیر جدید رسانه ملی، حداقل این مسائل دیگر مشاهد نشود.

وی با بیان اینکه وقتی تعداد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی افزایش می‌یابد، برنامه‌سازی نیز به تبع آن محدود می‌شود، عنوان کرد: چنین وضعیتی سبب می‌شود ما گاهی به کمترین و ضعیف‌ترین برنامه‌ها بسنده کنیم که این امر بسیار خطرناک است. 

captcha