مشکلات زندگیم را به‌وسیله انس با قرآن رفع می‌کنم
کد خبر: 1472201
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
نفر برگزیده مسابقات سراسری قرآن نهاجا:

مشکلات زندگیم را به‌وسیله انس با قرآن رفع می‌کنم

گروه فعالیت‌های قرآنی: یونس عرب‌جزی با اشاره به ‌تأثیر قرآن در زندگی خود گفت: در زندگی هر مشکلی که بر سر راهم قرار می‌گیرد تلاش می‌کنم به‌وسیله تلاوت و انس با قرآن به آرامش دست یابم تا بتوانم تصمیم‌گیری بهتری را انجام دهم.

ستوان دوم یونس عرب‌جزی، نفر برگزیده سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن نهاجا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به دوره سی و چهارم این مسابقات در شیراز گفت: مسابقات سراسری نیروی هوایی هر ساله به‌طور منظم برگزار می‌شود.

سطوح مسابقات قرآن نیروهای مسلح
وی با بیان اینکه این مسابقات در سطوح مختلف اجرا می‌شود،‌ افزود: نفرات برگزیده مسابقات سراسری نهاجا به مسابقات سراسری قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران راه یافته و نفرات برتر این مسابقات نیز به مسابقات نیروهای مسلح که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
عرب جزی به فعالیت‌های خود در زمینه قرآن اشاره کرد و گفت: از سن 9 سالگی تلاوت قرآن را در محضر اساتید بین‌المللی در مشهد مقدس آغاز کردم و در سال 71 نیز به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمدم اما باز هم فعالیت‌های قرآنی خود را ادامه دادم و در مسابقات مختلف قرآن شرکت کردم.

اشاره به مقام‌های کسب شده در مسابقات نیروهای مسلح
این قاری برجسته کشورمان که معمولاً تلاوت وی از رادیو قرآن پخش می‌شود، گفت: 5 بار در مسابقات نیروی هوایی اول شدم و 6 رتبه را در مسابقات ارتش کسب کردم و آخرین رتبه من در مسابقات نیروهای مسلح دوره قبل بود که به مقام سوم دست یافتم.
وی در ادامه سخنان خود به تأثیر قرآن در زندگی خود اشاره کرد و گفت: در زندگی هر مشکلی که بر سر راهم قرار می‌گیرد تلاش می‌کنم به‌وسیله تلاوت و انس با قرآن به آرامش دست یابم تا بتوانم تصمیم‌گیری بهتری را انجام دهم لذا تلاوت قرآن در زندگی من موجب سهولت در رفع مشکلات می‌شود.
عرب‌جزی ابراز کرد:‌ نسلی که در نیروهای مسلح در حال خدمت هستند، نسلی جوان هستند و زمینه بسیار مساعدی برای انس بیشتر با قرآن دارند لذا برگزاری مسابقات قرآن در میان این نیرو، تأثیر بسزایی در زندگی آنها خواهد داشت.

برگزاری مسابقات قرآن در نیروهای مسلح، گام مؤثری در ایجاد تحول در جامعه است
نفر برگزیده سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن نهاجا ادامه داد: این طرح که مسابقات قرآن در تمام یگان‌های نیروهای مسلح برگزار می‌شود، یکی از طرح‌هایی است که برای ارتقای سطح قرآنی کارکنان و انس بیشتر کارکنان و خانواده‌های آنان با این کتاب آسمانی برگزار می‌شود، تا بتواند گامی مؤثر در زمینه انس با قرآن و ایجاد تحول در جامعه ایجاد کند.
وی اظهار کرد: در شهرک‌های مسکونی نیروی هوایی ارتش نیز مجتمع‌های فرهنگی تدارک دیده شده است که در آن کلاس‌های مختلف حفظ، قرائت، تفسیر و غیره تدریس می‌شود که این کلاس‌ها می‌تواند راهگشای زندگی کارکنان نیروهای مسلح باشد.
یادآور می‌شود، با توجه به اینکه یونس عرب جزی در سال گذشته مقام اول این دوره از مسابقات را کسب کرده است،‌ بدون شرکت در این دوره، مستقیماً به مسابقات سراسری ارتش جمهوری اسلامی راه می‌یابد.

captcha