ملت با تکیه بر شعار «هیهات منا الذله» از تحریم هراسی ندارد
کد خبر: 1470678
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
حجت‌الاسلام یعقوبی:

ملت با تکیه بر شعار «هیهات منا الذله» از تحریم هراسی ندارد

گروه سیاسی: خطیب جمعه کاشمر گفت: ملتی که تکیه بر شعار «هیهات منا الذله» دارد، از شهادت، تحریم و سایر مسائل تهدیدکننده هراسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی 16 آبان‌ماه در جمع نمازگزاران این شهرستان با بیان اینکه آمریکا اهل منطق و احترام متقابل نیست و تنها سیاست آن زورگویی است، افزود: تمام تلاش آمریکا بر این است تا مذاکرات پیچیده و سخت‌تر شود تا از این طریق ایران از اهداف خود کوتاه بیاید.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر اینکه لغو همه تحریم‌ها و ادامه فعالیت هسته‌ای تنها هدف ایران از این مذاکرات است، بیان کرد: ملت ایران در برابر حق و قانون، تسلیم و تابع است اما در برابر زور، حق‌کشی و تجاوز کوتاه نمی‌آید.

وی همچنین با اعلام اینکه باید خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای رعایت شود، ادامه داد: به‌حمدالله تاکنون تیم مذاکره کننده ایران با پشتوانه ملت ایران و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب حتی ذره‌ای از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده‌ است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت بشناسند، ابراز کرد: آمریکا و استکبار باید بدانند اگر ایران مجبور شود، بیشتر قناعت کرده و سختی‌ها را تحمل می‌کند اما از پای در نیامده و زیر بار حرف زور نخواهد رفت.

وی با اعلام اینکه باید با اقتدار در مذاکرات حضور یابیم، گفت: آمریکا اگر ذره‌ای ضعف در ما احساس کند، مذاکره را تبدیل به محل ذلت و خواری می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه آمریکا برای رسیدن به توافق و پایان دادن به ماجرای هسته‌ای، انتظار دارد که ایران تغییر رویه دهد و یا دست از برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بکشد در صورتی که این دو امر غیرممکن است، افزود: آمریکایی‌ها دشمن ما هستند و دشمن نیز به ما رحم نمی‌کند و تا هرجا که برایشان مقدور باشد، دشمنی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم ملتی که تکیه بر شعار «هیهات منا الذله» دارد، از شهادت، تحریم و سایر مسائل تهدیدکننده هراسی ندارد، عنوان کرد: در راستای روشن‌شدن افکار جهان از منطق انقلاب دینی و فرهنگی ایران از فرصت مذاکرات بهر ببریم.

امام جمعه کاشمر با اعلام اینکه تمام بخش‌های نظام، قوای سه‌گانه، و ملت ایران از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنند، بیان کرد: هنوز هم بحث مسائل هسته‌ای کشور همچنان در صدر رسانه‌ها و مورد توجه سیاستمداران خارجی قرار دارد.

وی گفت: استکبار و آمریکا نمی‌خواهند ما توان هسته‌ای داشته باشیم اما معتقدیم که باید با مذاکره، مسائل انرژی هسته‌ای حل و فصل شود، ضمن اینکه ما از حقوق خودمان ذره‌ای کوتاه نیامده و عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان انرژی هسته‌ای و 1+5 هیچ‌گونه اراده‌ای از خود ندارند در واقع آمریکا حرف اول و آخر را در این گروه می‌زند، ابراز کرد: متأسفانه آمریکا اهل منطق، حرف حساب و احترام مقابل نیست و سیاستش زورگویی و قلدری است زیرا به حساب خودش می‌خواهد کدخدای جهان باشد.

وی با اعلام اینکه آمریکا نه برای اروپا و نظرات آن‌ها احترام قائل است و نه برای رأی مردم جهان حرمتی قائل می‌شود و با همان روحیه زورگوئی می‌خواهد عمل کند، بیان کرد: قطعأ مذاکره دولتی که اسلامی و معتقد به آداب دینی است و دروغ و بی‌وفائی در ذاتش نیست، با یک دولت دیگری که زورگو و عهدشکن است، بسیار سخت و پیچیده خواهد بود.

captcha