تمسک به قرآن از عوامل مؤثر در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است
کد خبر: 1470161
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
مدیرکل اوقاف اصفهان:

تمسک به قرآن از عوامل مؤثر در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: تمسک به قرآن یکی از عوامل مؤثر در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است و طبق فرموده پیامبر(ص) اگر به قرآن تمسک جوییم هرگز گمراه نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با تأکید بر ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از بهترین راهکارهای ترویج قرآنی است که می‌توان از طریق آن استعدادها و توانمندی‌های قرآنی را شناسایی و ساماندهی کرد.

وی بیان کرد: تمسک به قرآن کریم یکی از عوامل مؤثر در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است و طبق فرموده پیامبر(ص) اگر به قرآن تمسک جوییم هرگز گمراه نخواهیم شد.

مدیرکل اوقاف اصفهان افزود: اداره‌های نواحی یک و دو اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان اقدام به برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مرحله از مسابقات در دو مقطع نوجوانان زیر 16 سال و بزرگسالان برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات قرآنی در رده سنی زیر 16 سال  در رشته‌های قرائت (تحقیق)، ترتیل‌خوانی، فرازخوانی (قرائت تقلیدی از اساتید مشهور قرآن کریم)، حفظ قرآن کریم (یک جزء، دو و نیم جزء، پنج جزء، 10 و 20 جزء کل) و اذان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: این مسابقات در مقطع بزرگسالان در رشته‌های قرائت (تحقیق)، قرائت و حفظ پنج جزء و 10 جزء، ترتیل قرآن کریم، حفظ قرآن کریم (10 جزء؛ 15 جزء و 20جزء و کل)، مفاهیم تخصصی قرآن کریم و اذان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات از 27 تا 30 آبان برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقات، می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه اینترنتی www.quraniran.ir و یا به اداره‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان، بانوان به ناحیه یک واقع در چهار راه فلسطین و آقایان به ناحیه دو واقع در خیابان بزرگمهر مراجعه کنند.

captcha