تشییع نمادین شهدای کربلا توسط بانوان فومنی
کد خبر: 1466032
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
با الهام از بانوان بنی اسد صورت گرفت؛

تشییع نمادین شهدای کربلا توسط بانوان فومنی

گروه اجتماعی: امام جمعه فومن گفت: با توجه به اینکه زنان بنی‌اسد جلوتر از مردان به کربلا آمدند؛ لذا با الهام از این امر بانوان فومنی در بعدازظهر عاشورا مراسم تشییع جنازه ای به صورت نمادین خواهند داشت.

حجت ‌الاسلام والمسلمین صفوی، امام جمعه شهرستان فومن در گفت‌ وگو با خبرگزاری بین ‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با تسلیت ماه محرم و ایام شهادت حضرت امام حسین(ع)، بر ضرورت برگزاری عزاداری های سالم در ایام محرم تاکید و اظهار کرد: ما باید در عزاداری‌ های ماه محرم به پیام عاشورا توجه داشته باشیم و عزاداری سنتی را در جامعه احیا کرده و از خرافه و بدعت ‌ها دوری کنیم.

وی با بیان اینکه بیان زندگی شهدای کربلا و امام حسین(ع) در مساجد و هیئات‌ در ماه محرم موجب درک بهتر قیام عاشورا می‌شود؛ تصریح کرد: موضوعاتی که در فرهنگ شیعه وجود ندارد و مورد تایید علمای دینی نیز نیست نباید در اشعار و مدیحه‌سرایی‌ ها گفته شود.

امام جمعه فومن احترام به عزاداری‌  های حسینی را وظیفه هر فردی دانست و همگان را به حفظ حرمت ایام محرم و سوگواری در شأن اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا و برگزاری پرشکوه نماز ظهر عاشورا فراخواند و گفت: مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید با خلوص نیت و حضور قلب برگزار شود و این عزاداری‌ ها باید برای درک صحیح و معرفت‌یابی نسبت به قیام عاشورا و نهضت حسینی باشد.

حجت ‌الاسلام صفوی با بیان اینکه مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در تمامی مساجد، تکیه ها و حسینیه های شهرستان فومن برگزار می شود، ادامه داد: در شهرستان فومن برنامه های سنتی و آیینی خوبی در این ایام برگزار می شود که هویت دینی و تاریخی ما را در خود نهفته دارد.

وی از اجرای مراسمی در شب 11 محرم در این شهرستان خبر داد و افزود: عزاداران فومنی در این شب با الهام از آمدن مردمان بنی اسد به قتلگاه و دفن شهدا بیل به دست می گیرند و با کلش، خاک و خاشاک بر سر می ریزند و در سطح شهر عزاداری می کنند.

امام جمعه فومن افزود: با توجه به اینکه زنان بنی اسد جلوتر از مردان به کربلا آمدند لذا با الهام از این امر بانوان فومنی نیز در بعدازظهر عاشورا مراسم تشییع جنازه ای به صورت نمادین خواهند داشت و با علمی بزرگ تابوتی را بر دوش می کشند و عزاداری می کنند.

حجت الاسلام صفوی با تاکید برحضور پرشور مردم در آیین ‌های عزاداری ماه محرم، خاطرنشان کرد: باید به برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌ های عزاداری ماه محرم اقدام کنیم و حضور پرشور در این گونه مراسمات داشته باشیم؛ همچنین مداحان و سخنرانان مطالب ارزشمند و حقایق عاشورا را بازگو کنند تا آیین‌های عزاداری رنگ و بوی واقعی خود را از دست ندهد.

captcha