ارائه خدمات دینی و مشاوره‌ای در قالب اردوهای جهادی به بانوان
کد خبر: 1465990
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
فرماندار خرم‌آباد خبر داد:

ارائه خدمات دینی و مشاوره‌ای در قالب اردوهای جهادی به بانوان

گروه اجتماعی: فرمانداری خرم‌آباد اقدام به راه‌اندازی اردوهای جهادی جهت ارائه خدمات دینی، روانشناسی و بهداشتی به بانوان روستاها کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، فرماندار خرم‌آباد امروز، دهم آبان در نشست کارگروه اردوهای جهادی ویژه بانوان روستاها گفت: ما به‌دنبال خدمات‌رسانی بیشتری به بانوان روستاها در قالب یک گروه متشکل از بانوی مبلغ دینی، پزشک خانواده، مشاور خانواده و دامپزشک هستیم.
وی اضافه کرد: ما در قالب اردوهای جهادی هر ماه به یکی از روستاهای بخش‌های تابعه عزیمت می‌کنیم و خدمات مورد نظر را به بانوان آن روستاها ارائه می‌کنیم.
خجسته‌پور با بیان اینکه در این طرح خود این خود بانوان هستند که به بانوان روستاهای شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند، اضافه کرد: در این طرح بسته‌های دارویی و فرهنگی مورد نیاز که بیشترین مصرف را دارند توسط این کارگروه تهیه شده که هم‌زمان با رسیدگی به مشکلات بانوان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
وی در ادامه گفت: در این طرح در کنار رسیدگی به بهداشت بانوان برای کمک به آن دسته از بانوانی که در روستاها به‌کار مشاغل خانگی هم‌چون پرورش ماکیان و احشام  مشغول‌ هستند از یک دامپزشک زن جهت مشاوره‌های دامپزشکی استفاده می‌‌کنیم.
فرماندار خرم‌آباد گفت: این اردوهای جهادی با همکاری جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، اداره بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخشداری‌های تابعه و هماهنگی دفتر امور بانوان فرمانداری شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

captcha