ایجاد نظام زیارتی در دستور کار فرماندار جدید مشهد قرار گیرد
کد خبر: 1464962
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
در مراسم معارفه فرماندار مشهد عنوان شد:

ایجاد نظام زیارتی در دستور کار فرماندار جدید مشهد قرار گیرد

گروه سیاسی: پیگری ایجاد نظام زیارتی مبتنی بر آداب زیارت، هماهنگی جهت افزایش سرعت بازسازی بافت فرسوده و در نظر گرفتن اولویت ها و نیازهای شهر مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر کشور از جمله مواردی بود که مسئولان شهری و استانی صبح امروز، ششم آبان‌ماه در مراسم معارفه فرماندار مشهد به عنوان اولویت‌های کاری فرماندار جدید مشهد بر آن تأکید داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیگری ایجاد نظام زیارتی مبتنی بر آداب زیارت، هماهنگی جهت افزایش سرعت بازسازی بافت فرسوده و در نظر گرفتن اولویت ها و نیازهای شهر مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر کشور از جمله مواردی بود که مسئولان و مدیران شهری و استانی صبح امروز، ششم آبان‌ماه در مراسم معارفه فرماندار مشهد به عنوان اولویت‌های کاری فرماندار جدید مشهد بر آن تأکید داشتند.

غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد در این مراسم با بیان اینکه کار کردن در مجموعه‌های اداری در شرایط فعلی کشور، کار آسانی نیست، گفت: هرجا که زحمت فراوان و دوندگی زیاد نیاز باشد، فرمانداران وارد میدان می‌شوند و آقای موحدیان، این نقش را به خوبی ایفا کرده است.

صادقی با اشاره به نقش مهم هماهنگی بین دستگاه ها به عنوان یکی از وظایف فرماندار گفت: فرماندار سابق در بسیاری از موارد، روحیه نظامی‌گری و حتی جایگاه فرمانداری را کنار می‌گذاشت، از مردم حمایت می‌کرد و همواره حقوق مردم را مقدم می‌دانست، همچنین وی برای انجام هماهنگی بین دستگاه‌ها پیش قدم بود و همواره قدم اول را در این راه بر می‌داشت تا بتواند با بهره‌گیری از خرد جمعی، خدمتی به مردم ارائه کند.

به انتخاب گلستانی‌فر دلگرم و به فرآیند این انتخاب، معترض هستیم

همچنین حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه فرماندار جدید مشهد با انتقاد از نحوه انتخاب فرماندار جدید شهرستان مشهد گفت: در مورد انتخاب فرماندار مشهد، با نمایندگان شهر در مجلس هیچ مشورتی انجام نشد و صرفا برای حضور در جلسه اطلاع‌رسانی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مشورت یک اصل است لذا مبنای مدیریت ما باید یک مدیریت اخلاقی باشد، اظهار کرد: من از آقای رحمانی‌فضلی نیز این گلایه را می کنم که اگر قرار است برای شهری سه میلیونی، فرماندار انتخاب شود باید با نمایندگان شهر نیز مشورت شده و از نظرات آنان استفاده شود.

حجت‌الاسلام بحرینی تأکید کرد: بی‌توجهی به نظر نمایندگان را با اصول دموکراسی در منافات می‌بینم بنابراین امیدواریم مدیریت اخلاقی در کشور توسعه یابد و مواردی از این قبیل تکرار نشود زیرا با کمک مشورت می‌توان سریع‌تر مسیر آبادانی کشور را طی کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مدیریت مناسب در شهر مشهد کفت: مدیر شهر امام رضا(ع) باید اخلاق و رفتار متفاوتی در مدیریت داشته باشد.

وی، مهم‌ترین مشکل فعلی کشور را معضل اقتصاد و تورم رکودی دانست و افزود: در ارزیابی‌های مکرر انجام شده، این نتیجه قطعی شده که تأمین مالی که در کشور توسط بانک‌ها انجام می‌شود، با مشکلات جدی مواجه است.

حجت‌الاسلام بحرینی همچنین از نهایی شدن طرح حساب ویژه حمایت از تولید ملی در کمیسیون بانکداری اسلامی خبر داد و گفت: قرار است این طرح به عنوان یک بند الحاقی به لایحه دولت افزوده شود و اگر به تصویب نهایی برسد، کمک بزرگی به تولید کنندگان خواهد بود.

گسترش امنیت، مهم‌ترین خدمت قابل ارائه به مردم است

حسن موحدیان، فرماندار سابق مشهد نیز در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی را برای مردم داشته است، گفت: اثبات عدم جدایی دین از سیاست، ولی فقیه، گسترش اسلام گرایی و دین گرایی، وحدت بین تشیع و تسنن، شکستن ابهت قدرت‌های جهانی، بیداری ملت‌های مظلوم، اعتماد به نفس و تبدیل قوم گرایی و ملی گرایی به اسلام گرایی از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

موحدیان، مهم‌ترین خدمت به مردم را گسترش امنیت در جامعه دانست و افزود: ارزش‌های زیادی در جامعه وجود دارد اما اگر امنیت برقرار نباشد، آن ارزش‌ها نیز قابل تأمین نیست.

تأکید بر ساماندهی حاشیه شهر مشهد

محسن صادقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در مراسم معارفه فرماندار جدید مشهد با بیان اینکه چرخش نخبگان بر اساس نظام مردم سالاری دینی امری طبیعی است، گفت: این امر، فرصتی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم را فراهم می‌کند.

وی افزود: دولت‌هایی که با آرای مستقیم مردم بر سر کار می‌آیند، حق الناس بودن آراء مردم بر جریانات نظام دموکراسی دینی را ایجاد می‌کنند و یکی از انتظارات مردم از این دولت‌ها، انتظار برای تغییر است اما این تغییر به معنی خوب بودن فرد جدید و بد بودن فرد قدیم نیست.

صادقی با اشاره به ضرورت ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در شهر مشهد گفت: رشد این پدیده و گسترش آن به ویژه در سال 92 و 93، نیازمند این است که برای رفع این مشکل، تمرکز ویژه‌ای بر حاشیه شهر مشهد داشته بیاشیم.

وی تأکید کرد: اجرای طرح مناسب، بازگشایی شریان‌های محدوده حاشیه شهر و آمایش جمعیتی این حوزه، از جمله مواردی است که می‌تواند در مدیریت حاشیه شهر مشهد به عنوان یکی از نقاط جرم‌خیز، کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بافت فرسوده، چهره نامناسبی را برای مشهد ایجاد کرده است، گفت: از فرماندار جدید انتظار می‌رود که بحث چهار درصد واگذاری اراضی بافت فرسوده به سرمایه‌گذاران خارجی را که تحول بزرگی در اشتغال و سرمایه گذاری به شمار می‌رود، با جدیت پیگیری کند.

صادقی همچنین از گلستانی‌فر درخواست کرد تا پیگیر ایجاد نظام زیارتی مبتنی بر آداب زیارت باشد.

خدمت به مشهد، وظیفه سنگینی است

در پایان نیز علی‌محمد گلستانی‌فر، فرماندار جدید مشهد با اشاره به اینکه خدمت‌گذاری در شهر مشهد، وظیفه سنگینی است، گفت: خدمت به زائران و مجاوران امام رضا (ع)، ایجاد شهری شایسته نام مشهد الرضا و محقق کردن اولویت‌های نظام و دولت وظیفه سنگینی است و به راحتی و با کارهای روزمره قابل انجام نیست.

وی افزود: انتظار بنده این است که همه دستگاه‌ها جهت تعامل و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های شهر همکاری داشته باشند زیرا فرصت ما برای خدمت محدود است همچنین امکانات و منابع نیز به اندازه کافی وجود ندارد و در مقابل نیز انتظارات و خواسته‌ها نیز نامحدود است.

گلستانی‌فر یادآور شد: بنابراین نباید اجازه دهیم که این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بیهوده هدر رود که این امر تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح از زحمات و فعالیت‌های ۹ ساله حسن موحدیان در جایگاه فرماندار مشهد تقدیر و حکم علی‌محمد گلستانی‌فر به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان مشهد به وی اعطا شد.

captcha