شرکت ۴۰ هزار نفر در مسابقات مدهامتان کشور
کد خبر: 1464609
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

شرکت ۴۰ هزار نفر در مسابقات مدهامتان کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل معاونت فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان در سراسر کشور شرکت کرده باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مجتبی میرزایی، مدیرکل معاونت فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور امروز، پنجم آبان‌‌ماه در مرحله استانی نهمین جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامتان» استان کردستان که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ستاد عالی مساجد کشور در حوزه‌های مختلفی به انجام فعالیت قرآنی اقدام می‌کند که برگزاری طرح تلاوت نور و مسابقات قرآنی مدها‌متان از جمله این فعالیت‌ها است.
وی افزود: همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف قرآنی و جلسات سنتی قرآن در قالب کلاس‌های آموزشی در طول سال در مساجد از جمله دیگر فعالیت‌های قرآنی این نهاد است.
میرزایی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی از برنامه‌های مداوم و تثبیت شده کانون‌های مساجد است، عنوان کرد: هر ساله در راس برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد و برنامه‌ریزی‌های دفتر قرآن و عترت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری برنامه‌های قرآنی می‌کنیم.
وی با عنوان اینکه امسال نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را در سراسر کشور برگزار کردیم، اعلام کرد: مرحله استانی این مسابقات از 21 شهریورماه آغاز شده و تا 30 آبان ادامه دارد.
مدیرکل معاونت فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور ادامه داد: استان کردستان دوازدهمین استانی است که این مسابقات در آن برگزار می‌شود و متسابقان در هفت رشته به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
وی بیان کرد: خوشبختانه این جشنواره توانسته فضای رقابتی سالمی را در کشور ایجاد کند و یکی از مهمترین اهداف ما این است که بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در سراسر کشور و میان اعضای فعال کانون‌های مساجد گسترش دهیم.
میرزایی ادامه داد: ستاد عالی مساجد هفت جشنواره را در 29 رشته فرهنگی - هنری در طول سال برگزار می‌کند که جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از بزرگترین و با کیفیت‌ترین این جشنواره‌ها است.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 40 هزار نفر در مسابقات قرآنی مدها متان در سراسر کشور شرکت کرده باشند، بیان کرد: همچنین پیش بینی می شود در دی ماه سال جاری 220 فعال قرآنی از سراسر کشور در استان خوزستان در مرحله کشوری این مسابقات شرکت کنند.
مدیرکل معاونت فرهنگی ستاد عالی مساجد کشور خاطرنشان کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته الزام متسابقان به ثبت نام در سایت جوانان مساجد جهت حضور در مسابقات بوده است.
میرزایی با عنوان اینکه این جشنواره در مرحله کشوری فقط در بخش آقایان برگزار می‌شود، یادآور شد: بانوان نیز در قالب جشنواره «کوثر پرفروغ» در مسابقات قرآنی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

captcha