مرمت مساجد تاریخی شیراز اولویت‌بندی شد/ بازگشایی تمام ورودی‌های حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 1463677
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
شهردار منطقه تاریخی شیراز:

مرمت مساجد تاریخی شیراز اولویت‌بندی شد/ بازگشایی تمام ورودی‌های حرم شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی: رحیمی از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان به مساجد تاریخی و غیرتاریخی شیراز از سوی شهرداری خبر داد و گفت: مرمت مساجد تاریخی مساجد شیراز در شهرداری اولویت‌بندی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علی رحیمی، شهردار منطقه تاریخی ـ فرهنگی شیراز امروز، سوم آبان در نشست هماهنگی برپایی نماز ظهر عاشورا در شیراز با اشاره به اقدامات این سازمان جهت ترویج فرهنگ نماز گفت: سازمان شهرداری شیراز اقدامات فراوانی جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به رسیدگی به مساجد شیراز اشاره کرد.

تخصیص 500 میلیون تومان به مساجد شیراز از سوی شهرداری
وی از تخصیص 500 میلیون تومان به مساجد تاریخی و غیرتاریخی شیراز از سوی شهرداری خبر داد و افزود: این میزان بودجه جهت تعمیر، مرمت و بازسازی و غیره مساجد شیراز اختصاص یافته است ضمن اینکه مرمت مساجد تاریخی مساجد شیراز در شهرداری اولویت‌بندی شده است.
شهردار منطقه هشت شیراز در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه جهت برپایی نماز ظهر عاشورا آمادگی کامل داریم، گفت: برای این مسئله صحن اصلی حرم مطهر که جدیداً به جای میدان احمدی احداث شده است، شست‌وشو و مهیا شده است و تمام ورودی‌های حرم مطهر احمدبن موسی(ع) نیز جهت ایام محرم باز شده‌اند.
رحیمی اظهار کرد: در بحث دسترسی به حرم مطهر از میدان شهدا تا چهار راه مشیر تمام خدماتی که باید به نمازگزاران و سوگواران حسینی ارائه شود، انجام شده و برای این منظور نیز حتی سیستم اطلاع‌رسانی پیامکی برای تبلیغ نماز ظهر عاشورا راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه تانکرهای آن نیز جهت وضو سوگواران حسینی مهیا شده است، گفت: در بحث سرویس‌های بهداشتی،‌ نظافت و پاکسازی و آماده‌سازی کامل انجام شده است.
شهردار منطقه تاریخی ـ فرهنگی شیراز با اشاره به اینکه تمام کارهای طرح  توسعه حرم مطهر در میدان احمدی سابق که متعلق به شهرداری است تا یکی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید، گفت: ضلع جنوبی مصلای نماز جمعه شیراز نیز آسفالت شده است.

تمام ورودی‌های حرم شاهچراغ(ع) در ایام عاشورا بازگشایی می‌شوند
رحیمی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی از ورود خیابان احمدی می‌توانند مستقیماً وارد صحن مطهر شوند، گفت: هیچ راه دسترسی حرم مطهر در ایام عاشورا بسته نخواهد بود.
وی عنوان کرد: جهت رفع معضل پارکینگ در این منطقه پارکینگ بین‌الحرمین با ظرفیت دو هزار ماشین احداث شده و پارکینگ حضرتی نیز با 10 و نیم میلیارد تومان از محل هزینه‌های مردمی در حال احداث است.

captcha