برگزاری مراسم استقبال از ماه محرم در مشهد
کد خبر: 1463257
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
به همت فرهنگسرای قرآن صورت می‌گیرد؛

برگزاری مراسم استقبال از ماه محرم در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم استقبال از ماه محرم‌الحرام به همت فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در قالب برگزاری محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.

حمید غلامی، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: مراسم استقبال از ماه محرم‌الحرام به همت فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در قالب برگزاری محافل انس با قرآن در این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری مؤسسه سروش باران وحی این محافل انس با قرآن در دو مسجد سطح شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه امام حسین(ع) برای احیای امر به قرآن قیام کردند لذا تلاش می‌شود در این محافل نورانی قرآنی ما نیز با کلام وحی بیشتر انس بگیریم.

غلامی با اشاره به اینکه فرهنگسرای قرآن سعی دارد تا ارتباط بیشتری بین قرآن و عترت پیامبر(ص) ایجاد کند، یادآور شد: با توجه به اینکه کلام وحی جذابیت‌های خاص خود را دارد، در ماه محرم برنامه‌های متنوعی را برای شهروندان مشهدی درنظر گرفته‌ایم.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه این محافل انس با قرآن در مسجد امام رضا(ع) واقع در بلوار توس و مسجد امام حسین(ع) واقع در بلوار خیام برگزار می‌شود، ابراز کرد: در این محفل علاوه بر حضور قاریان بین‌المللی برای تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری این محافل قبل از ماه محرم، گفت: علاوه براین در نظر داریم با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ماه رمضان به منظور شناساندن اهل بیت(ع) و به ویژه معرفی سیره رضوی برنامه داشته باشیم.

captcha