پخش صدای اذان از تلفن‌های ثابت مشترکین در ‌هرمزگان
کد خبر: 1462303
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸

پخش صدای اذان از تلفن‌های ثابت مشترکین در ‌هرمزگان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول روابط عمومی و دبیر ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات هرمزگان از پخش صدای اذان از تلفن های ثابت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، مرتضی ضعیفی، مسئول روابط عمومی و دبیر ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات هرمزگان دیروز،‌ 28 مهرماه در نشست دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان، از پخش صدای اذان از تلفن‌های ثابت در این استان خبر داد.
وی ضمن تشریح برنامه‌های ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات هرمزگان، افزود: در آینده نزدیک صدای اذان در دو نوبت ظهر و مغرب از تلفن های ثابت مشترکین در سراسر استان پخش می‌شود.
ضعیفی گفت: این برنامه در راستای اشاعه، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ نماز ‌بین خانواده ها اجرا می‌شود.
وی‌ اقامه نماز جماعت با حضور پنج نفر از روحانیون در مجموعه شرکت مخابرات هرمزگان، تجلیل از فعالان عرصه نماز، برگزاری نشست‌های ماهیانه ستاد با حضور ائه جماعات و تجهیز نمازخانه‌ها به وسایل سرمایشی را بخش دیگری از فعالیت های ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات برشمرد.
ابراهیم آقابابایی،‌ معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره طرح ابتکاری ستاد اقامه نماز مخابرات هرمزگان در زمینه پخش اذان از تلفن‌های ثابت، گفت: پیشنهاد ما این است که شرکت مخابرات این طرح را در سراسر کشور اجرا کند.
وی نماز را نقطه مقابل غفلت معرفی کرد و افزود: دشمن با پی بردن به جایگاه نماز، با روش‌های گوناگون به‌دنبال سرگرم کردن مردم و در نتیجه دور شدن آنها از نماز است و تنها راه مقابله با آن، توجه به فرهنگ نماز است.
آقا بابایی ادامه داد: امنیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سایه نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در جامعه حاصل می شود.
وی نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در جامعه را رسالت ستاد اقامه نماز ذکر و بیان کرد: تمهید(امکانات سخت‌افزاری)، تبلیغ، تعلیم(فعالیت‌های آموزشی نظیر آموزش احکام نماز) و تعمیم(نهادینه‌سازی) از وجوه اقامه نماز است.
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: در پیام‌های مقام معظم رهبری خطاب به فعالان نماز، سه راهبرد «برنامه‌ریزی و هدفگذاری»، «نظارت و ارزیابی» و «الزامات عملیاتی» طرح شده است.

captcha