ثبت نام ۳۰۰ نفر از اردستان در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 1462109
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

ثبت نام ۳۰۰ نفر از اردستان در طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف اردستان از ثبت‌ نام بیش از ۳۰۰ اردستانی در طرح ملی تربیت حافظان قرآنی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طباطبایی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به اینکه بر اساس آمار گرفته شده تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح در شهرستان اردستان تاکنون بیش از 300 نفر است، گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین متقاضیان و شرکت‌کنندگان در این طرح قرآنی از بین جوانان و نوجوانان هستند، طرح تربیت ملی حافظان قرآن کریم از سال 91 در کل کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته و همچنین سال جاری به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های قرآنی شهرستان، برنامه‌های متعددی با موضوعات قرآنی در شهرستان اردستان اجرایی شده است، افزود: این برنامه‌ها با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظان قرآنی بوده است.

سرپرست اوقاف اردستان با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان اردستان بیان کرد: اجرای این طرح هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان آغاز شده است.

حجت الاسلام طباطبایی به سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی اوقاف در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم تخصصی اشاره کرد و گفت: این مسابقات در نیمه نخست آبان‌ سال جاری در مقطع سنی بزرگسالان (بالای 16 سال) و شکوفه‌ها (زیر 16 سال) در شهرستان اردستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقه مفاهیم تخصصی مرحله شهرستانی نیز از ابتدای سوره مائده تا پایان همان سوره به‌صورت هماهنگ در سراسر استان در روز 22 آبان‌ سال جاری برگزار می‌شود.

captcha