بازگشت زائران کردستانی از سرزمین وحی
کد خبر: 1461813
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲

بازگشت زائران کردستانی از سرزمین وحی

گروه اجتماعی: مسئول ثبت‌ نام و اعزام زائران حج و زیارت استان کردستان از بازگشت ۹۱۰ زائر حج تمتع این استان از اوایل آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

هیوا شاه‌محمدنژاد، مسئول ثبت نام و اعزام زائران حج و زیارت کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه 910 نفر زائر کردستانی در اوایل  آبان ماه سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، اظهار کرد: این تعداد زائر در قالب هشت کاروان شامل 443 نفر بانو و 467 نفر آقا اعزام می‌شوند.

وی افزود: از تعداد هشت کاروان اعزامی سه کاروان از سنندج، یک کاروان از مریوان، یک کاروان از دهگلان و قروه، دو کاروان از سقزو یک کاروان از بانه به ترتیب در روزهای چهارم، سوم و ششم آبان ماه سال جاری از فرودگاه مدینه به کرمانشاه  باز می‌گردند.

شاه‌محمدنژاد با اشاره به اینکه حجاج کردستان از فرودگاه مدینه به کرمانشاه باز می گردند، عنوان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک زمینه اعزام و بازگشت زائران از فرودگاه سنندج به سرزمین وحی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه حاجی باید هدفش از حج رضایت خدا و تقرب به الله باشد، عنوان کرد: حجاج ایرانی باید از شهرت‌طلبی و ریا کاری پرهیز کند.

مسئول ثبت‌نام و اعزام زائران حج و زیارت کردستان با اشاره به اینکه اعمال حج نشان دهنده زنده نگه داشتن روحیه تعبد، یکتاپرستی و اخلاص در برابر خدا است، یاداور شد: زائران سفر معنوی حج باید از چشمه جوشان معارف نورانی حج نهایت بهره را ببرند.

captcha