سوگواری‌های حسینی نماد وحدت باشند/ لزوم پرهیز از تحریف در عزاداری‌ها
کد خبر: 1461792
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
آیت‌الله ایمانی:

سوگواری‌های حسینی نماد وحدت باشند/ لزوم پرهیز از تحریف در عزاداری‌ها

گروه اجتماعی:‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس امام حسین(ع) را نماد وحدت امت اسلام دانست و گفت: سوگواری حسینی نیز باید نماد وحدت و هماهنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 27 مهر در همایش «سفینةالنجاة» که با حضور هیئات مذهبی این استان در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار شده بود، با بیان اینکه احیای مکتب‌های قدیمی به برکت نام امام حسین(ع) صورت گرفته است، گفت: اصولاً انقلاب اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی نیز به برکت آن امام همام رشد و توسعه یافته‌اند.
وی امام حسین(ع) را نماد وحدت امت اسلام دانست و گفت: سوگواری حسینی باید نماد وحدت و هماهنگی باشد و در واقع هدف این مراسم‌ احیای اسلام و ارزش‌های اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه سوگواری‌های حسینی در طی قرون متوالی آثار و برکات زیادی برای جوامع بشری داشته است، افزود: سوگواری امام حسین(ع) موجب رشد جوامع بشری شده است.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: البته در طول تاریخ نیز می‌خوانیم که تلاش‌های زیادی جهت مقابله با این سوگواری‌ها انجام شد تا بتوانند محتوای سازنده این مراسم را از شیعیان بگیرند.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا مانع از احیای پیام‌های عاشورا شوند، گفت: اصولاً برچیده‌شدن نام امام حسین(ع) اساس کار دشمنان اسلام است که در ابتدا تلاش کردند تا این مراسم‌ برگزار نشود اما زمانی که موفق نشدند اکنون تلاش می‌کنند تا در این سوگواری‌ها تحریف ایجاد کنند و در نتیجه بزرگترین واقعه جهان به‌درستی منعکس نشود.
وی با اشاره به برخی از اقدامات دولت‌های استکباری چون انگلیس در تحریف وقایع عاشورا و ایجاد داستان‌های ساختگی و احداث دفاتر افراطی سنی و شیعه در این کشور گفت: این کشورها برای رسیدن به اهداف خود اقدامات فراوانی را انجام می‌دهند که در نتیجه این اقدامات مشاهده می‌کنیم که دشمنان اسلام شیعیان را در بسیاری از کشورها قتل و عام می‌کنند.
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر لزوم پرهیز از تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و لزوم هوشیاری آنان در این مسئله گفت: متأسفانه ایجاد تفرقه میان مسلمانان نیز در برخی نقاط استان فارس وجود دارد و برخی با نام امام حسین(ع) به جنگ با امام حسین(ع) برخاسته‌اند به‌عنوان مثال برخی از تعزیه‌هایی که در این سال‌ها اجرا شده در واقع هتک حرمت به امام حسین(ع) است.
وی با بیان اینکه باید مراقب تحریف‌ها در سوگواری‌های حسینی باشیم، گفت: برخی افراد منحرف در کنار دسته سینه‌زنی امام حسین(ع) برنامه قمه‌زنی راه می‌اندازند تا دین را خراب کنند و اینها خیانتی است که به عالم تشیع می‌کنند.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود بر برگزاری سوگواری علنی و دسته‌جمعی حسینی تأکید کرد و گفت: در سومین حرم اهل بیت(ع) باید سوگواری حسینی به‌صورت دسته‌جمعی و مشترک و با بیشترین تعداد جمعیت برگزار شود و مردم نیز از نخستین شب محرم به خیابان‌ها آیند.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه ما باید مردم را در مسیر قرار داده و به صحنه بیاوریم زیرا امام حسین(ع) تماشاچی نمی‌خواهد و باید همه در صف عزاداران قرار بگیرند، گفت: برگزاری مراسم امام حسین(ع) جزو مهم‌ترین شعائری است که باید علنی باشد و رسانه‌ها نیز این مراسم را منعکس کنند.

captcha